Kompaktní crossover Toyota C-HR 1.8 Hybrid má své příznivce
Toyota C-HR posunula hranice svého ikonického designu na novou úroveň a navždy bude nepřehlédnutelná. Vylepšená hybridní pohonná jednotka poskytuje dynamické a hospodárné jízdní výkony.
Toyota C-HR disponuje vším, co byste k cestování mohli potřebovat. Hospodárný vůz nabízí svižné zrychlování, díky němuž je předjíždění otázkou okamžiku. Spolehlivá jízda na cestách všeho druhu je samozřejmostí.
V interiéru se po faceliftu mnoho nezměnilo.. Toyota však vzala kritiku vážně a z centrálního panelu infotainmentu zmizely digitálky a přibyla klasická tlačítka pro rychlou volbu nejběžnějších funkcí včetně ovládání hlasitosti rádia.
Co se nezmění, je vysoko umístěná klika zadních dveří, což je nepříjemné zvlášť pro malé děti. Snížená záď zároveň nedovoluje moc dobrý výhled dozadu. Řidič tak musí zvládat couvání podle zrcátek a kamery.
Motor a hybridní pohon
Pohonná jednotka, tj. benzínový motor o obsahu 1.8 s hybridním elektromotorem má celkový výkon 90 kW. Ve městě si vede bezchybně a jezdí skvěle se spotřebou kolem pod pět litrů. Při rozjezdu se zapojuje pouze elektromotor, zatímco benzínový motor startuje plynule a téměř neslyšně. Pokud však chcete více zrychlit a sešlápnete plynový pedál až na podlahu, otáčky motoru poskočí a motor už uslyšíte. To je patrné zejména na dálnici. Zde se ztrácí spojení s hybridem. Při jízdě po dálnici se samozřejmě zvyšuje i spotřeba, která jde přes šest litrů.
Automatická převodovka typu CVT (Continuous Variable Transmission) umožňuje plynulé a efektivní přenášení výkonu.
Pokud jezdíte v horách či kopcích, lze zvolit také režim B. Tím se zvýší účinnost, při které se rekuperuje brzdná energie. To znamená, že když sundáte nohu z plynového pedálu, vozidlo zpomalí více, než kdybyste nastavili režim D.
Vybavení a bezpečnost
Toyota C-HR je vybavena asistenčním systém při brzdění, sledování mrtvého úhlu, systém varování před kolizí, asistentem rozjezdu do kopce a další.
K využití se nabízí moderní infotainmentový systém s 8″ dotykovým displejem, který zahrnuje Bluetooth připojení, navigaci, Apple CarPlay a Android Auto integrace a hands-free ovládání.
Mezi komfortní prvky patří automatická klimatizace, vyhřívaná přední sedadla, kožený interiér, elektricky nastavitelná sedadla, elektricky ovládaná okna a zrcátka a automatické světlomety.
Zavazadlový prostor nedisponuje velkým prostorem, což u tohoto vozu ani není očekáváno. Má objem 377 litrů, který jde zvýšit po sklopení zadních sedadel.
Toyota C-HR má obecně dobré jízdní vlastnosti, které kombinují pohodlí a dynamiku. Díky nízkému těžišti a pevnému podvozku nabízí stabilitu a dobré ovládání ve městě i na okresních silnicích. Jízda je plynulá a pohodlná, což ocení řidiči při každodenním používání. Nicméně někomu se může zdát, že tuhý podvozek přenáší nerovnosti silnice do kabiny, což může být vnímáno jako nepříjemné zejména na rozbitých cestách. Celkově je však C-HR známá svou dobrou ovladatelností a komfortem jízdy.
Vozidlo k testování zapůjčila společnost AURES Holdings, provozovatel mezinárodní sítě autocenter AAA AUTO a Mototechna.
PF
Foto: archív redakce