Lidl největším plátcem fairtradového příplatku v Česku

Obchodní řetězec Lidl se v roce 2023 stal největším plátcem tzv. fairtradového příplatku v Česku. Loni zaplatil bezmála 20 milionů korun. To je v meziročním srovnání o 44 % více. Jedná se o bonusovou platbu nad rámec požadované výkupní ceny. V Lidlu vzrostly loni prodeje téměř všech klíčových komodit s certifikací Fairtrade.

Fairtrade je hnutí a certifikační systém, který se zaměřuje na podporu spravedlivého obchodu a zlepšení životních podmínek pro zemědělce a pracovníky v rozvojových zemích. Zboží s tímto označením zahrnuje tzv. fairtradový příplatek, což je bonusová částka, která se přidává k ceně produktu, který byl vyroben a prodán podle přísných podmínek. Tato částka je placena spotřebiteli jako prostředek k podpoře spravedlivých pracovních podmínek, udržitelného zemědělství a rozvoje komunit v rozvojových zemích. Lidl Česká republika se v roce 2023 stal největším plátce fairtradového příplatku v Česku. Loni zaplatil 19 868 367 Kč, meziročně tak došlo ke 44% nárůstu. Ve stálém sortimentu obchodního řetězce došlo také ke čtvrtinovému nárůstu produktů s označením Fairtrade. Nyní je ve stálém sortimentu rovná stovka produktů s certifikací Fairtrade, dalších téměř dvě stě produktů se objevuje v průběhu roku v akcích.

Mezi fairtradovými produkty jsou bezpochyby populární banány, kterých se v loňském roce v českém Lidlu  prodalo rekordních 1 064 tun.V roce 2023 vzrostl na českém trhu i prodej fairtradového kakaa, jehož se prodalo neuvěřitelných 4 301 tun, a to převážně ve formě čokolád, různých cukrovinek a zmrzlin. Prvenství v prodeji férového kakaa získala stejně jako v prodeji faitradových banánů společnost Lidl, která v loňském roce prodala výrobky z neuvěřitelných 2 676 tun kakaových bobů.

Udržitelnost a férový obchod je součástí podnikání společnosti, proto certifikaci Fairtrade nese také pracovní oblečení zaměstnanců Lidlu. Záleží nám na tom, abychom poskytli našim zaměstnancům kvalitní a pohodlné pracovní oděvy, které neničí planetu a nevykořisťuje ty, kteří jej vyrábí. Při vytváření kolekce oblečení pro zaměstnance v provozu byl proto kladen zvláštní důraz na trvale udržitelnou, ekologickou a fairtradovou výrobu. Prioritou bylo, aby oděvy dobře padly, byly kvalitní, pohodlné a moderní, přibližuje CSR konzultantka společnosti Lidl Barbora Jirků. Jedná se o standard, který definuje ekologicko-technické požadavky v rámci celého výrobního řetězce textilu a současně vyžaduje dodržování sociálních standardů.

Výrobky s označením Fairtrade mají v Lidlu své stálé místo, sortiment zahrnuje například sušenky, čokoládu, zrnkovou kávu či bavlněnou nákupní tašku. V Lidlu se snažíme být ve všech činnostech maximálně zodpovědní vůči svému okolí. To se odráží především v sortimentu, který zákazníkům nabízíme. Naším cílem je nabídnout jim výrobky denní spotřeby v nejvyšší kvalitě a za tu nejlepší cenu. Mezi nimi proto také přibývá produktů, které jsou vyráběny s ohledem na trvalou udržitelnost a ekologii, doplňuje tisková mluvčí společnosti Lidl Eliška Froschová Stehlíková.

Lidl se stal i největším prodejcem fairtradové bavlny díky nákupním taškám na opakované použití.

You may also like...