Rada města Prahy souhlasila s pořízením změny územního plánu pro kolejiště Hlavního nádraží
Pražští radní na svém posledním jednání odsouhlasili pořízení změny územního plánu, která se týká kolejiště Hlavního nádraží v Praze. Materiál zítra projedná městské zastupitelstvo. Možnost výstavby v této důležité lokalitě města dosud nebyla upravena vůbec nijak a město si tímto krokem zachovává plnou kontrolu nad podobou budoucí výstavby. Územní plán dosud vycházel z předpokladu, že výstavba nad kolejištěm je technicky nemožná. To ale v 21. století už neplatí – nová výstavba nad kolejemi a v jejich těsné blízkosti vzniká v řadě evropských či světových metropolí.
„Panuje shoda všech hlavních stran včetně hlavního města Prahy nebo třeba Ministerstva dopravy, že tato důležitá lokalita nemůže nadále zůstat jen bílým místem na mapě. Je třeba dobře zvážit a zkoordinovat všechny zájmy, které se tohoto území týkají, ať už jde o kapacitu železniční dopravy, zázemí a služby pro cestující, návaznosti na nové metro, magistrálu a lepší propojení Prahy 1, 2 a 3. Aktuální projednání v Radě a Zastupitelstvu města tuto shodu jen potvrzuje, stále jsme ale teprve na začátku široké a doufejme konstruktivní veřejné debaty,“ říká Rudolf Vacek, Development Director společnosti Penta Real Estate.
Práva k výstavbě nad kolejištěm Hlavního nádraží dlouhodobě drží společnost CR-City a.s., jde o společný podnik Českých drah, SUDOP Group a Penty Real Estate.
O možnosti výstavby nad kolejištěm se v odborné rovině diskutuje už několik dekád, ucelené studie k nim vytvořil architekt Karel Prager, v nedávné minulosti pak tým vedený Jakubem Ciglerem na podnět IPR Praha.
Foto: Penta Real Estate