Kombíky, SUV a MPV si na dovolenou pořizuje 61 % zákazníků AAA AUTO

S nastupující letní sezónou se v Česku tradičně zvyšuje zájem o velké rodinné vozy. V síti autocenter AAA AUTO a Mototechna, které provozuje skupina AURES Holdings, se prodeje kombi, SUV, MPV nebo vícemístných dodávek vyšplhaly už na 61 %. U těchto větších rodinných aut tvoří 11 % prodejů Škoda Octavia kombi. Nadpoloviční většina je v dieselu, 38 % má automatickou převodovku, čtvrtina náhon na všechna čtyři kola.

„Vždy s příchodem léta, stejně jako později i s příchodem zimy, roste poptávka po větších rodinných vozech. Souvisí to s plánovanými cestami na dovolenou, kdy mnoho lidí řeší výměnu svého vozu za novější, a často prostornější vůz. Prodeje větších aut se letos vyšplhaly již na 61 % z celého objemu vozů, které si od nás zákazníci již odvezli. V červnu navíc kombíky předhonily v prodejích hatchbacky, což jsme naposledy mohli vidět v době pandemie, kdy lidé pořizovali větší automobily, aby mohli bezpečně vyrazit právě na prázdniny. Letos zažíváme obecně výjimečnou sezónu. Prodeje v AAA AUTO i Mototechně jsou zatím nejvyšší v naší dva a třicetileté historii. Za prvních šest měsíců jsme ve skupině celkově prodali už 54 tisíc aut,“ uvedl Petr Vaněček, co-CEO (společný generální ředitel) AURES Holdings, která ročně prodá na sto tisíc ojetých automobilů.

V posledních letech obecně oslabuje pozice hatchbacků, a to i přes dočasný nárůst poptávky po začátku války na Ukrajině, kdy začaly stoupat ceny paliv, a lidé hledali úspornější vozy na provoz. V roce 2019 tvořily tyto malé vozy v AURES Holdings ještě 31 % všech prodejů, letos v červnu už jen 25,6 %. O své místo se postupně hlásí kombíky, které dlouhodobě bojují s kompaktnějšími hatchbacky o prvenství. V květnu poptávka po kombících vzrostla na téměř 27 %. Na třetím místě si stabilní pozici s již čtvrtinovým podílem drží městská SUV. V roce 2019 si je přitom pořizovalo ani ne 17 % zákazníků AAA AUTO.

Pokud jde o výbavu, pak 24,3 % velkých rodinných aut má náhon na všechna čtyři kola a dokonce 38 % automatickou převodovku. Nadpoloviční většina rodinných aut je v dieselu (52,9 %) a 40,7 % v benzínu. „S ohledem na obecně rostoucí poptávku po elektromobilech roste podíl aut s elektromotorem i mezi většími vozy. V této kategorii je ale nabídka stále spíše omezená. I proto je tak žádaná Škoda Enyaq, která díky své velikosti získává stále silnější základnu fanoušků,“ doplnil Petr Vaněček. Pro Čechy je jednoznačnou jedničkou mezi rodinnými vozy Škoda Octavia kombi, poté i její menší „sestra“ Fabia. Na třetím a na čtvrtém místě jsou pak Volkswagen Passat a Škoda Superb.

Nejprodávanější rodinné vozy v roce 2024 v síti autocenter AAA AUTO a Mototechna:

Pořadí

Kombi

SUV

MPV

Vícemístné dodávky

1.

Škoda Octavia

Hyundai Tucson

VW Touran

Ford Tourneo Custom

2.

Škoda Fabia

Škoda Kodiaq

Hyundai ix20

VW Multivan

3.

VW Passat

Škoda Karoq

Škoda Roomster

VW Transporter

4.

Škoda Superb

Kia Sportage

Ford S-Max

Toyota ProAce Verso

5.

Hyundai i30

Dacia Duster

VW Sharan

Renault Trafic

You may also like...