Pirelli vybavuje všechny superautomobily Ferrari GTO pneumatikami P7
Společnost Pirelli doplnila svou nabídku pneumatik pro superautomobily Ferrari, tedy vysoce výkonné a luxusní vozy, uvedením nového modelu Cinturato P7, vyvinutého pro ikonický vůz Ferrari GTO. Tato pneumatika debutovala na silnici v říjnu během GTO Legacy Tour 2024 a posílila tak komplexní řadu pneumatik Pirelli, které jsou šité na míru vozům Ferrari. Ta zahrnuje také nedávno vyvinuté pneumatiky z řady P Zero pro Ferrari Enzo, stejně jako pneumatiky, které jsou již k dispozici pro další proslulé supersporty Ferrari: F40, F50, LaFerrari a LaFerrari Aperta.
Představujeme pneumatiku Cinturato P7 pro Ferrari GTO
Ferrari GTO, průkopnický superautomobil značky Ferrari, letos slaví 40. výročí svého vzniku. Na oslavu uspořádalo Ferrari exkluzivní výlet pro majitele GTO, při kterém se jelo z malebných Dolomitských hor do sídla Ferrari v Maranellu. Právě během této cesty měla svou silniční premiéru nově vyvinutá pneumatika Cinturato P7 z řady Pirelli Collezione. Tato řada pneumatik je určena pro nejikoničtější klasické a moderní klasické vozy na světě, přičemž kombinuje historický vzhled s moderním know-how. Pneumatika Cinturato P7, původně vyvinutá pro Mistrovství světa v rallye v roce 1974 a uvedená na trh v roce 1976, byla vůbec prvním produktem s velmi nízkým profilem. Díky inovativní nízké výšce bočnice v porovnání se šířkou běhounu nabízí lepší přilnavost v zatáčkách. Pro Ferrari GTO se tato pneumatika vrací ve svém původním rozměru (225/50 R16 vpředu a 265/50 R16 na zadní nápravě), čímž spojuje historický design s moderními materiály a technologiemi – stejně jako všechny pneumatiky v řadě Collezione.
Pneumatiky P Zero pro vozy Ferrari F40, F50 a Enzo
Spolupráce společnosti Pirelli s Ferrari pokračovala v roce 1987 uvedením modelu Ferrari F40, který navázal na tradici modelu GTO a byl prvním sériovým vozem vybaveným ikonickými pneumatikami P Zero v originální výbavě. Tato pneumatika představila revoluční 17palcový rozměr ráfků, který se do té doby na žádném silničním voze nevyskytoval, a také špičkové technologie, které umožnily vozu F40 překročit rychlost 300 km/h. V současné době zahrnuje řada Pirelli Collezione specifickou pneumatiku P Zero pro model F40 v rozměru 245/40 R17 vpředu a 335/35 R17 vzadu.
Pro jeho nástupce, Ferrari F50, představené na ženevském autosalonu v roce 1995, vyvinula společnost Pirelli pneumatiky na míru založené na systému P Zero Corsa v rozměru 245/35 R18 vpředu a 335/30 R18 n azadní nápravě. Tato pneumatika byla uvedena na trh na počátku 2000 jako nejsportovnější v silniční nabídce, se specifickou konstrukcí, která zajišťovala maximální stabilitu při vysokých rychlostech a při průjezdu zatáčkami, což umožňovalo její použití i na závodních okruzích.
Nejnověji společnost Pirelli uvedla do řady Collezione novou pneumatiku P Zero Corsa System pro Ferrari Enzo, a to v rozměru 245/35 R19 pro přední nápravu a 345/35 R19 pro zadní. Tato nejnovější pneumatika, vyvinutá ve spolupráci s vlastními testovacími jezdci Ferrari, nabízí stejné sportovní jízdní vlastnosti jako v době, kdy byl vůz nový, ale díky nejnovější technologii směsi pneumatik se vyznačuje vyšší bezpečností a spolehlivostí.
Od klasiky k moderně
Pirelli je stálou součástí vývoje supersportovních vozů Ferrari: od klasického modelu GTO až po nejmodernější modely. Mezi ně patří LaFerrari z roku 2013 a LaFerrari Aperta z roku 2016, které byly původně vybaveny pneumatikami Pirelli P Zero Corsa Asimmetrico 2, výkonným produktem v rámci řady P Zero. Jméno P Zero je v posledních 40 letech synonymem pro nejextrémnější a nejprestižnější vozy, stejně jako pro motoristický sport. Tato technologická kaskáda začíná v laboratoř Formule 1i pod širým nebem, a přenáší se na silniční inovace, které byly původně vyvinuty na závodních tratích.