Test čínského MG ZS 1.0 Turbo z roku 2023

SAIC Motor Corporation, jednou z největších automobilových společností v Číně. Pod jejich vedením se MG zaměřuje na výrobu cenově dostupných a spolehlivých vozů, včetně SUV, crossoverů a elektrických aut. MG ZS je praktický, pohodlný a cenově dostupný městský crossover, ale jeho limity jsou patrné při dynamické jízdě nebo na dálnici. Vzhled modelu MG ZS 1.0 TGI je typický pro moderní městská SUV, která kombinují robustnost a eleganci.

Přední maska je výrazná s mřížkovým designem a chromovanými detaily, což dodává vozu sportovní vzhled. Světlomety jsou úzké a ostře tvarované, vybavené LED technologií pro moderní dojem. To dodává přední části vozu dynamiku.

Boční profil je relativně kompaktní, ale auto se prezentuje vyšší karoserií, což přispívá k vzhledu typickému pro crossover. Střešní ližiny a decentně rozšířené blatníky dotvářejí robustní vzhled.

Vnitřní prostor má jednoduchý, ale funkční design, kde převládá použití plastů a umělých materiálů. Interiér působí prostorně, zejména díky vyšší stavbě vozu a velkým oknům. Palubní deska je poměrně jednoduchá s digitálními prvky, i když infotainment systém je občas pomalejší.

Motor o objemu 1,0 litru s turbodmychadlem je navržen tak, aby poskytoval rovnováhu mezi výkonem a spotřebou paliva. I když se jedná o menší motor, turbo zajišťuje slušný výkon a přiměřené zrychlení. Plynulý výkon je i při nižších otáčkách, což zajišťuje pohodlnou jízdu ve městě. Turbo zajišťuje lepší dynamiku při předjíždění nebo jízdě na dálnici, ale motor nemá takový výkon jako podobné motory.

Vůz je kompaktní, obratný, snadno se ovládá v úzkých uličkách a při projíždění zatáčkami. Podvozek je nastaven více na komfort než na agresivní jízdu, ale poskytuje klidný jízdní zážitek, zvlášť při jízdě ve městě.


Na dálnici motor zvládá rychlosti kolem 130 km/h, ale příliš pohodlný při vyšších rychlostech není. Spotřeba benzínu se v klidném provozu pohybuje okolo 7 litrů na 100 km, ale při dynamické jízdě i na dálnici, může stoupnout na více než 8 litrů. Litrový motor s turbodmychadlem je úsporný na palivo při ustálené rychlosti. Pokud však využíváte plný výkon motoru (například při prudkém zrychlování a předjíždění), spotřeba paliva se zvyšuje. Testovaný vůz jezdil nejčastěji dálnice a okresky a průměrná spotřeba byla 7,2 l/100 km. 

MG ZS 1.0 Turbo 2023 má smíšené recenze, co se týče jízdních vlastností. Přeplňovaný tříválec s výkonem 82 kW má poměrně klidný, tichý chod a nízké vibrace. Jeho slabý točivý moment je ale znát hlavně v nízkých otáčkách, kde na přidání plynu reaguje poněkud pomalu. Výkonově ožívá až při 2000 otáčkách, což vyžaduje častější řazení, jako u atmosférických motorů.

Co se týče ovladatelnosti a komfortu, auto není určeno pro dynamické řízení. Na kvalitě jízdního komfortu se podepisují také sedačky, které jsou pohodlné, ale neprodyšné, v létě to může působit až nepříjemně. Stínem ve výbavě je i slabší klimatizace a pomalejší infotainment systém.

Celkově jde o vůz, který boduje dobrým poměrem cena/výkon, zvlášť pro klidné městské jízdy, ale na delších a rychlejších cestách se projeví jeho limity​. Ale na druhou stranu při jeho prodejní ceně…

Vozidlo k testování zapůjčila společnost AURES Holdings, provozovatel mezinárodní sítě autocenter AAA AUTO a Mototechna.

PF
Foto: archív redakce

You may also like...