Letní dovolené Čechů se neobešly bez problémů, vzrostl počet pojistných událostí
Počet asistenčních a pojistných událostí v zahraničí, které řešila v průběhu letošních dovolených společnost Europ Assistance, meziročně vzrostl. „Počet autoasistencí vzrostl oproti loňskému roku téměř o 28 %, zatímco případy spojené s cestovním pojištěním zaznamenaly nárůst o 12 %,“ uvádí Lukáš Soural, obchodní a marketingový ředitel Europ Assistance. „Souvisí to jak s rozvojem cestovního ruchu, tak s nárůstem podílu turistů, kteří před dovolenou cestovní pojištění a smlouvy na asistenční služby uzavírají.“
Zatímco v červenci a srpnu 2023 řešila společnost Europ Assistance 32 264 asistenčních případů, ve stejném období 2024 vzrostl jejich počet na 41 281, což představuje nárůst o 27,95 %. Výrazně – z 106 047 na 124 678, tj. o 17,57 % – se zvýšil rovněž počet příchozích telefonických hovorů na linkách Europ Assistance.
V 1 046 případech byla nehoda či porucha takového rozsahu, že ji nebylo možné odstranit na místě a společnost Europ Assistance zajišťovala repatriaci vozidla.
„Nejvíce asistenčních zásahů jsme zaznamenali v Německu, Chorvatsku a Rakousku, šlo zejména o poruchy, nehody vozidel či defekty pneumatik,“ dodává Lukáš Soural. „Důvody byly občas kuriózní. Například jsme řešili situaci, kdy se řidiči během zahraniční cesty pod palubní deskou rozmnožily myši a začaly poškozovat interiér vozidla. Na místo musel přijet deratizátor.“
Cestovní pojištění pomohlo během dovolených 11 437 klientům Europ Assistance, z toho v 10 865 případech se jednalo o cestovní nebo pobytové problémy a v 572 případech o problémy zdravotní. Operátoři Europ Assistance přijali v této souvislosti 34 195 příchozích telefonických hovorů.
Počet pojistných událostí v dovolenkovém období, na které se vztahuje cestovní pojištění, vzrostl z 10 169 v roce 2023 na 11 437 v roce 2024, tj. meziročně o 12,47 %. Na druhé straně se snížil počet hlášených úrazů a onemocnění v zahraničí, a to z 686 v roce 2023 na 572 v roce 2024.
„Většina zdravotních problémů naštěstí nebyla vážná. Převládaly případy lehké gastroenteritidy, záněty horních cest dýchacích a záněty uší. Nicméně nechyběly ani vážnější úrazy, jako jsou zlomeniny končetin. Ve 131 případech jsme zajišťovali repatriaci zraněných nebo nemocných osob,“ pokračuje Lukáš Soural. „Nejvíce případů krytých cestovním pojištěním jsme samozřejmě řešili v nejoblíbenějších turistických destinacích – v Turecku (2 737), Egyptě (1 307) a v Řecku (1 083).“
„Spolu s Colonnade Insurance jsme pomáhali s návratem z Turecka a Egypta 79 rodinám, jejichž cestovní kancelář zkrachovala. Pro všechny bylo nutné zajistit transfery z hotelu a letenky do vlasti,“ zmiňuje nejsledovanější případy Lukáš Soural, obchodní a marketingový ředitel společnosti Europ Assistance. „Vážná byla i nehoda autobusu, ve kterém se nacházelo 22 českých cestujících, na severu Islandu. Pomáhali jsme při zajištění převozu zraněných turistů do nemocnice v Reykjavíku a Akureyri, což se vzhledem k odlehlosti místa nehody neobešlo bez vrtulníku a několika malých letadel.“