Renault Symbioz – Všestranný rodinný vůz

V prostorách pražské Občanské plovárny představilo zastoupení Renaultu motoristickým novinářům nový Renault Symbioz, který doplňuje nabídku kompaktních vozů Renault jako poslední vůz v rámci ofenzívy Renaulution v segmentu C.

Symbioz se vyrábí ve španělském Valladolidu ležícím na soutoku řek Pisuerga a Esgueva. Od svého otevření před více než půl stoletím vyrobil zdejší závod celkem 19 modelů Renault, počínaje R8 přes například R5, R7, R12, R18, R9, R4, R11, R19, Clio, Twingo, Modus, Twizy a Captur. Celkem se dosud jednalo o více než osm milionů automobilů. 

Sofistikovaný, moderní design

Na přídi i zádi vozu Symbioz jsou patrné plastické linie nového designového jazyka značky Renault, které lemují boční strany vozu, jež byly jemně a střízlivě upraveny. Přední a zadní část se vyznačuje výraznými hranami lámajícími světlo, podtrhujícími obrysy vozu a působícími velmi rafinovaně. Nové logo Renault je všudypřítomné. Může být kompletní, uprostřed mřížky chladiče, vertikálně rozříznuté na dvě části, aby tvořilo světelný podpis, nebo se může stát motivem grafické animace mřížky chladiče. Design doplňují velká kola verzí Esprit Alpine a Iconic. Všechna kola jsou nová a exkluzivní pro tento model, kdy vytváří iluzi, že kolo je v pohybu, i když stojí.

Vodorovně protažené světlomety dodávají vozu pronikavý vzhled. Jsou propojeny černým pásem, který opticky odlehčuje přední plochu a zároveň zvětšuje vozidlo. Černý pás zrcadlí spodní pás v barvě karoserie. Zrcadlový efekt se projevuje i v motivech, které jsou jejich oživením. Záď je výrazně tvarovaná, rozměrná a dynamická, s velkým množstvím světelných efektů. Světla maximálně protahují šířku vozu, čímž zdůrazňují vizuální projev a zároveň zachovávají schopnost protáhnout se úzkými průjezdy. Svislost zadních dveří je příslibem velkorysého vnitřního prostoru.

Mezi nabízenými barvami je nová zářivá modrá Mercure, dále bílá Nacré, šedá Cassiopée, černá Étoilé, šedá Rafale a modrá Iron. Černá Étoilé je bez příplatku.


Interiér v duchu tradice rodinných vozů Renault

Jedná se o první kompaktní MPV navrženým směrem zevnitř ven, když interiér byl navržen tak, aby zajišťoval stejnou pohodu všem cestujícím.

Interiér není moc široký, což je dáno použitou platformou pro menší vozy, ale v podélném směru je vše v pořádku a i dozadu si poměrně pohodlně sednou majitelé lehce nadprůměrných postav. Místo pro nohy lze navíc díky možnosti posunovat zadní lavici v rozsahu šestnácti centimetrů upravit v závislosti na tom, kolik tohoto povezete v zavazadlovém prostoru. Pokud je zavazadelník zvětšen na maximum, odveze Symbioz náklad s objemem 624 litrů, naopak po zasunutí lavice zcela dozadu má kapacitu 492 litrů. Do dvou výškových úrovní je možné nastavit podlážku v kufru. Drobnosti se dají uložit do ještě nižší úrovně u zadního nárazníku. K úplné spokojenosti s touto částí vozu bude některým motoristům chybět snad jen otvor v zadním opěradle pro prostrčení lyží nebo nějakých delších předmětů.

Zajímavým prvkem výbavy za příplatek je panoramatické okno Solarbay, které nemá roletu, ale lze ho zneprůhlednit stisknutím tlačítka na stropě. Jedná se o kompletní aktivní systém založený na posunu molekul způsobeném elektrickým polem. Řidič a cestující si mohou vybrat ze čtyř poloh: zcela průhledná střecha, zcela neprůhledná střecha, průhledná střecha vpředu a neprůhledná střecha vzadu a naopak.

Pokročilé asistenční systémy

Automobil je na špičce v oblasti pasivní i aktivní bezpečnosti. Ve verzi Iconic je vybaven 6 airbagy a 29 jízdními asistenty nejnovější generace (ADAS). Mezi ně patří Active Driver Assist (asistent autonomního řízení 2. úrovně) a inteligentní přizpůsobení rychlosti jízdy. Z hlediska jízdních asistentů je jednou z hlavních předností vozu systém automatického nouzového brzdění, který funguje i při couvání.

Motorizace

Symbioz váží necelých 1 500 kg a je vybaven hybridním pohonným ústrojím E-Tech full hybrid 145, s nímž jezdí velmi úsporně a ve  městě není problém se vejít do čtyř litrů, mimo něj do pěti a na dálnici do šesti. Výkon pohonné soustavy je dostatečný i na bezpečné předjíždění s plně naloženým vozem. Jelikož je Symbioz hybridem, je logické, že pohonná jednotka je spojená s multimódovou automatickou převodovkou 2+4 s voličem umístěným mezi sedačkami.

Cena Symbiozu začíná na 699.000 Kč v případě výbavy Evolution. 

Text a foto Bohumil Brejžek

You may also like...