Aktivní konverzaci od chatbota v e-shopu zatím nečekejte. Změna je ale za dveřmi

Chatboti, na které dnes narazíte na internetu nejčastěji, jsou jen jednoduché odpovídací automaty. Jejich účelem není konverzace v plném významu toho slova, mají hlavně poskytovat uspokojivé reakce na nejčastější typy požadavků zákazníků, což jsou obvykle dotazy na stav objednávky či refundaci zboží. Zodpovídat otázky týkající se produktů nebo dokonce vést obchodní konverzaci je zatím nad jejich síly.

Naštvaní zákazníci, marginální dopad na prodeje a spousta zbytečně vykonávané lidské práce – i takto můžete dopadnout, když první kontakt se zákazníkem na e-shopu svěříte chatbotům. Revoluce v e-commerce je ale na obzoru a vyhlídky do budoucna jsou docela nadějné. Čeští vývojáři přicházejí s výrazným vylepšením.

„Nakupování na internetu je aktuálně velmi pasivní, e-shop je v podstatě trochu chytřejší produktový katalog. Nákupní zážitek má tak hodně daleko k tomu, když se Vám věnuje prodavač v kamenném obchodě a na základě Vašich konkrétních potřeb Vás zavede před poličku s produktem, který splňuje Vaše požadavky,“ popisuje Alex Karo, ze společnosti ROBOSALES.AI, která se zabývá vývojem softwaru pro e-shopy. Cílem by mělo být spojení předností obou způsobů nakupování. „Relevantní nákupní konverzace zkušeného prodavače a 24hodinová dostupnost denně kdekoli, což je zase přidaná hodnota nakupování na internetu,“ vysvětluje Alex Karo a přibližuje tak, jakým směrem se ve vývoji se svými spolupracovníky pohyboval.

Virtuální nákupní asistenti by si také neměli takříkajíc vymýšlet. Pokud umělá inteligence neumí zformulovat na základě dostupných informací uspokojivou odpověď, nezřídka se uchyluje mírně řečeno k fabulaci. „Je to už obecně známá věc. Na internetu najdete řadu důkazů usvědčujících například ChatGPT, nejužívanějšího chatbota, ze lži nebo přemrštěné fantazie. Naše platforma nic takového nedělá,“ potvrzuje Alex Karo s tím, že aktuálně se svým týmem dokončil a u prvních klientů nasazuje AI platformu ROBOSALES.AI, která by měla nakupování v e-shopech zákazníkům zase o něco zpříjemnit. „Chceme nabídnout aktivního AI prodejce, který bude schopen člověka celým nákupem provést, bude se ptát na otázky, navrhovat, argumentovat a prezentovat zboží a následně upravovat své návrhy podle zpětné vazby, kterou mu zákazník poskytne,“ vyjmenovává Alex Karo s tím, že už brzo bude možné vyhodnotit první zkušenosti zákazníků.

You may also like...