Výstava Identita – příběh českého grafického designu byla nejvíce navštívenou výstavou v Museu Kampa
Výstava Identita – příběh českého grafického designu je s 34 000 lidmi nejúspěšnější výstavou loňského roku v Museu Kampa a v rámci svého oboru dosáhla rekordní návštěvnosti vůbec. Unikátní výstava představující v celé své šíři obor grafického designu, na který mohou být Češi právem hrdí už sto let, skončila 2. února. Nyní bude v komorní verzi putovat po Českých centrech, zastupitelských úřadech a akcích zaměřených na grafický design a typografii v zahraničí. První zastávkou je Londýn, zde bude výstava otevřena pro veřejnost od 28. února do 30. června v galeriích Vitrínka a Bouda v Českém centru, dále se v tomto roce představí na Taiwanu a posléze v Hongkongu nebo Japonsku.
Zahraniční premiéru si 27. února v londýnském Design Museum také odbude snímek Identita: Film o českém grafickém designu s charismatickým českým Američanem Nicholasem Lowrym v roli vášnivého sběratele. Film je nyní k vidění i na streamovacích platformách Kviff.TV a DAFilms.cz, ve své nabídce ho má i O2 TV.
„I když je Museum Kampa primárně muzeem umění, rádi věnujeme pozornost i hraničním oborům, jako je architektura, móda nebo právě grafický design. Je zřejmé, že jde o obory a témata, která veřejnost zajímají. Identita byla výjimečná šíří svého záběru i množstvím zapůjčitelů a spolupracujících institucí,“ říká šéfkurátor Musea Kampa Jan Skřivánek. Museum Kampa má ke grafickému designu vztah i přes svou zakladatelku muzea Medu Mládkovou. Ta měla v 50. letech v Paříži knižní nakladatelství, přičemž grafickou podobu jejích knih navrhoval později slavný ilustrátor Miroslav Šašek.
„Že téma vyvolá zájem veřejnosti, tím jsme si byli poměrně jisti, s tím jsme výstavu připravovali. Ale že návštěvníků přijde tolik, to jsem nečekal. Byl bych rád, kdyby se tato pozornost upřená na grafický design projevila větším zájmem o kvalitu veřejného prostoru,“ říká jeden z kurátorů výstavy a spoluautor projektu Identita Filip Blažek. Spoluautor projektu Identita Michal Gregorini ze společnosti Mowshe dodává: „Ti, kdo pražskou výstavu nestihli, nemusí zoufat. Mohou se v brzké době těšit na dokumentární záznam z komentované prohlídky, který právě zpracováváme. Výstava Identita tak bude žít dál.“
V Londýně bude expozice českého grafického designu slavnostně otevřena 28. února v 18.30 v Českém centru i pro veřejnost. „Výstava Identita ukazuje kořeny současné výjimečné úrovně českého grafického designu. Málokde ve světě najdeme tak krásnou knižní kulturu, tak pěkný obalový design. A žádnému jinému státu nezkusil navrhnout vlajku František Kupka. Jsme hrdí, že tenhle přínos české kreativity pro náš každodenní život můžeme díky Českým centrům představit světu,“ doplňuje generální ředitelka Českých center Jitka Pánek Jurková.
Celý projekt Identita – příběh českého grafického designu zahrnující stejnojmenný televizní cyklus, knihu, film a výstavu, je aktuálně nominován v kategorii grafický designér na Výroční ceny Akademie designu České republiky Czech Grand Design. Zároveň je možné až do 9. února hlasovat pro televizní cyklus Identita v Televizních cenách iDNES.cz v kategorii televizní seriál. Televizní cyklus Identita s průvodcem Alešem Najbrtem je stále ke zhlédnutí na iVysílání a na Stream.cz.
Česká i anglická verze knihy Identita editorky Lindy Kudrnovské vydaná Nakladatelstvím Paseka ve spolupráci s Typo a Mowshe je k zakoupení či objednání na e-shopu Nakladatelství Paseka a projektidentita.cz/shop a u všech dobrých knihkupců. První náklad české verze knihy Identita se s velkým úspěchem vyprodal, nyní je publikace v dotisku a lze si ji předobjednat nebo zakoupit voucher s doručením.