První objednávka lokomotiv Siemens Vectron s bateriovým modulem

Společnost Siemens Mobility získala první objednávku na elektrické lokomotivy Vectron s bateriovým modulem poslední míle. Tato novinka umožňuje lokomotivě Vectron dopravit zátěž mezi místem začátku a konce cesty, včetně překonání krátké vzdálenosti, kde není trakční vedení, a to bezemisně s využitím akumulátorové baterie. Zároveň ekonomicky, bez potřeby použití naftové posunovací lokomotivy, jak je dosud obvyklé.

Jedná se o ekologickou variantu obsluhy poslední míle s možností provádět posun i na kolejích bez trolejového trakčního vedení. Potřebnou energii zajišťuje vysokonapěťová lithium-iontová akumulátorová baterie s chytrým systémem řízení nabíjení a vybíjení baterie. Vývoj tohoto modulu byl financován v rámci programu německé spolkové vlády „Budoucnost nákladní železniční dopravy“, který má rychle přivést na trh železniční inovace zvyšující konkurenceschopnost a logistické možnosti nákladní železniční dopravy.

JeMyn AG je pobočka společnosti Widmer Rail Services AG, která si objednala jako první dvě lokomotivy Vectron s bateriovým modulem. Financování objednávky je zajištěno ve spolupráci s partnerskou bankou Raiffeisen Schweiz Genossenschaft. Dodávka lokomotiv se předpokládá v roce 2027.

S bateriovým modulem mohou nyní zákazníci dopravovat zátěž ekologicky v celé trase jízdy vlaku – elektricky při napájení z trakčního vedení i na manipulačních kolejích, kde trakční vedení není, s využitím akumulátorové baterie. Tato nová technologie eliminuje emise zdraví škodlivých látek, emise CO2 a snižuje emise hluku v železniční dopravě. Tento praktický doplněk je další inovací u naší úspěšné rodiny lokomotiv Vectron,“ řekl Roman Kokšal, CEO Siemens Mobility v České republice.

„Vectron s novým bateriovým modulem je pro nás ideální lokomotivou. Díky tomuto balíčku můžeme nyní provádět posun efektivněji bez pomoci dalších posunovacích lokomotiv. To nám umožní lépe optimalizovat naše provozní procesy a ušetřit náklady,“ řekl Pierre Widmer, CEO společnosti Widmer Rail Services AG, která si objednala jako první dvě lokomotivy tohoto typu.

Environmentální aspekty a význam poslední míle: Jedinečná modularita lokomotivy Vectron poskytuje dopravcům plnou flexibilitu pro jejich provoz, a to i když není na trase vrchní trakční vedení. Bateriový modul snižuje potřebu používání dieselových posunovacích lokomotiv, což má nejen ekonomický smysl, ale také je to prospěšné vůči životnímu prostředí. Nový balíček představuje důležitý krok směrem k poskytování udržitelné železniční dopravy, pomáhá snižovat emise zdraví škodlivých látek, emise oxidu uhličitého i emise hluku.

Fakta a čísla o platformě Vectron: S touto nejnovější objednávkou prodala společnost Siemens Mobility už více než 2 600 lokomotiv z rodiny Vectron 103 zákazníkům v 16 zemích a lokomotivy obdržely provozní schválení ve 20 evropských zemích. Dosud flotila lokomotiv Vectron ujela přes jednu miliardu kilometrů.

You may also like...