Nové plně elektrické Volvo ES 90
Značka Volvo předvedla v Česku elektromobil ES90, vůz si odbyl svoji národní premiéru v březnu ve Voděrádkách u Říčan. Novináři nejprve absolvovali „Digital Launch Event“, pak pohovořili manažeři importu. A na závěr nabídlo zastoupení novinářům pětikilometrový testovací okruh pro zkušební jízdu.
Volvo použilo pro mediální prezentaci svůj tradiční mustr, kdy je nejprve novinka odprezentována online ze Švédska v rámci „Digital Launch Event“, poté se vysvětlování detailů ujmou lokální manažeři. Novinku uvedla na trh ředitelka importu Šárka Heyna Fuchsová, pak nastoupil specialista značky Martin Mazari.
Vlastní třída ES 90
Model ES 90 zakládá svou vlastní třídu: Zcela nové plně elektrické Volvo ES 90. Podle některých je to sedan, jiní v něm zase mohou vidět fastback nebo dokonce náznaky SUV. Všestranně zaměřený vůz, který nepřistupuje na kompromisy v komfortu ani prostoru. První vůz Volvo vybavený 800V technologií, nabízející delší dojezd a rychlejší nabíjení než kterýkoli předchozí elektrický vůz této značky. „Při nabíjení na stanicích pro rychlé nabíjení výkonem 350 kW může ES90 získat dalších 300 km dojezdu během 10 minut, přičemž nabízí v souladu s testováním dle metodiky WLTP dojezd až 700 kilometrů,“ uvedl Martin Mazari.
Přirozeně jsou nedílnou součástí ES 90 také průkopnické bezpečnostní technologie a atraktivní design aspirující na pozici další skandinávské designové klasiky značky Volvo. Zajímavostí je čtyřzónová klimatizace s pokročilým čištěním vzduchu s certifikací pro astmatiky a alergiky. Tento systém údajně dokáže zabránit prostoupení až 95 procent zdraví škodlivých částeček a současně odstranit ze vzduchu nasávaného do kabiny až 99,9 procent alergenů, trav, stromů a pylů.






Sedm odstínů laku
Při výběru své ES 90 mohou zákazníci volit ze sedmi odstínů laku karoserie a čtyř designů kol ve velikostním rozmezí od 20″ do 22″.Velké a široké dveře zavazadlového prostoru usnadňují nakládání a vykládání zavazadel celé rodiny nebo výstroje na lyžařské dobrodružství. Zavazadlový prostor nabízí kapacitu až 424 litrů. Po sklopení tří opěradel zadních sedadel, jež lze sklopit také jednotlivě, se úložný prostor zvětší na 733 litrů. Přední kufr pod kapotou s kapacitou 22 litrů je vhodný například na uložení nabíjecích kabelů.
Ceník vozu je prémiový, začíná na 1.769.900 korunách, za nabitou verzi je třeba zaplatit kolem 2 milionů korun.
Text a foto Bohumil Brejžek