Lexus LC Convertible dokáže po stažení střechy krotit vítr
Největším potěšením za jízdy po stažení střechy je pocit větru ve vlasech, díky kterému se na cestách cítíme těsně spojeni s okolním světem. V případě nového LC Convertible investoval Lexus ohromné úsilí do zachování komfortu po stažení střechy vozu.
Cílem konstruktérů bylo zamezit ofukování pasažérů studeným vzduchem ve spodní části těla a zároveň regulovat teplotu a proudění vzduchu kolem hlavy a ramen, aby si mohli vychutnávat osvěžující vánek bez pocitu chladu nebo bičování větrem.
Po složení střechy je v kabině zcela odlišné prostředí, a tak bylo nutné systém klimatizace precizně poupravit tak, aby udržoval správnou teplotu za různých situací.
Model LC Convertible je vybaven specifickou regulací, která pomocí senzoru ve střeše automaticky rozpozná, zda je střecha natažená nebo stažená a podle toho uzpůsobuje výkon klimatizace. Při stažené střeše se k výpočtu požadované teploty a proudění vzduchu klimatizace zohledňuje např. intenzita slunečního záření, venkovní teplota nebo rychlost jízdy.
Nastavitelné topné články zabudované do hlavových opěrek směřují vzduch na krk pasažéra, který se tak okamžitě cítí v teple. Řešení pracuje buď automaticky, nebo pomocí ručního ovládání se třemi stupni výkonu topení.
Systém klimatizace Lexus Climate Concierge
Pro verzi Convertible byl upraven i inteligentní systém klimatizace Lexus Climate Concierge, jenž koordinuje činnost automatické klimatizace, vyhřívání sedadel i krku a vyhřívání volantu. Dokonce sám rozpozná, že sedadlo pasažéra není obsazeno, a vypne tak příslušné topné články v zájmu úspory energie.
Již pověstná je péče automobilky Lexus o každý detail v souladu s principy omotenashi a pohostinnosti pro maximální pohodlí. Důkazem je mj. o něco intenzivnější proudění vzduchu klimatizace pro vyšší pocit tepla na některých klíčových místech, např. na hřbetu řidičových rukou na volantu.
Ďábel vězí v okenní čáře
Lexus rovněž zohlednil to, jak využít aerodynamiku k vytvoření poklidného a pohodlného prostředí na palubě vozu, opět podle filozofie omotenashi se zaměřením na potřeby člověka.
Po pečlivém zkoumání způsobu proudění vzduchu kolem vozidla po stažení střechy upravili konstruktéři okenní čáru na bocích vozidla tak, aby se zvedala na zadní hraně dveří a navazovala na povrch víka zavazadelníku – které má samo o sobě ideální výšku. Tento detail přispívá k hladšímu proudění vzduchu, který tak neobtěžuje posádku vozu.
Za zadními sedadly je dále průhledný aerodynamický deflektor – dodávaný s každým vozem – jenž potlačuje nežádoucí proudění vzduchu i nadměrný hluk, a umožňuje tak do 60 km/h tichou a srozumitelnou konverzaci cestujících. Ačkoli tento prvek působí jen nenápadně, dokáže potlačit proudění vzduchu kolem obličeje cestujících přibližně o 20 %.
Volitelná ochrana proti větru
Pro ještě pohodlnější jízdu při cestování za vysokých rychlostí si lze objednat speciální ochranu proti větru. Ta opět slouží k potlačování intenzity proudění vzduchu kolem hlavy (za rychlosti 100 km/h přibližně o 67 %). Rastr je úhledně zabudován za zadními sedadly a může zde zůstat i po natažení střechy.
Nasazení nejlépe fungující konstrukce předcházely testy různých vzorů rastru. Zvláštní pozornost věnovali návrháři i vzhledu této ochrany, aby dokonale ladila s luxusním interiérem kabrioletu.