15 finalistů hackathonu Hack the Crisis vybráno, v pondělí 22. června se utkají o 10 milionů korun
V pondělí 22. června proběhne v pražském prostoru WeWork finálový večer hackathonu Hack the Crisis. V jeho závěru budeme znát osm vítězných startupů, kteří si rozdělí 10 milionů korun, věnovaných do soutěže společností Hyundai. Soutěžit o ně bude celkem patnáct projektů, které už nyní porazily dalších více než 180 přihlášených projektů a intenzivně v posledních týdnech a měsících pracovaly na svém rozvoji.
Do hackathonu, který začátkem dubna vyhlásila agentura CzechInvest ve spolupráci s Ministerstvem průmyslu a obchodu, se přihlásilo celkem 206 projektů. Patnáct z nich postoupilo do tzv. Pitch Competition, ve které se finalisté utkají o finanční ceny. „Nejvíce projektů, celkem deset, se do finálové patnáctky probojovalo z oblasti zdravotnictví. Čtyři projekty vybrala odborná porota ze sekce společnost a finálovou patnáctku uzavírá projekt z oblasti ekonomiky,” říká generální ředitel CzechInvestu Patrik Reichl a dodává: „V CzechInvestu dlouhodobě naplňujeme klíčovou úlohu v oblasti podpory podnikání a investic a jedním z našich hlavních cílů je přeměna České republiky v inovačního lídra Evropy. Napomoci nám k tomu mohou i podobné akce, jako je letošní hackathon.”
V odborné porotě usedne Petr Očko (náměstek ministra pro digitalizaci a inovace, Ministerstvo průmyslu a obchodu), Markéta Přenosilová (ředitelka Divize startupů a inovativních MSP, CzechInvest), Petr Michnik (vedoucí právního oddělení a oddělení vnějších vztahů společnosti Hyundai Motor Manufacturing Czech), Karel Dobeš (předseda Asociace malých a středních podniků a živnostníků ČR) a Zuzana Nehajová (InnovEYtion Hub Leader, Ernst and Young).
Reprezentanti patnácti finálových projektů budou mít tři minuty na to, aby porotu přesvědčili, že právě jejich projekt je ten nejlepší. Při konečném hlasování se nebude hodnotit jen samotná prezentace, ale i to, jak je samotný nápad přínosný v boji proti pandemii koronaviru. Hlavní cenu 10 milionů korun do hackathonu věnovala společnosti Hyundai, která se rozhodla prostřednictvím nošovického výrobce Hyundai Motor Manufacturing Czech a českého zastoupení značky Hyundai Motor Czech podpořit Česko v boji proti pandemii koronaviru. Vítěz tak díky tomu získá tři miliony korun, firma na druhém místě dva miliony korun a projekt na třetím místě jeden milion korun. Na pět projektů pak čeká speciální cena ve výši 700 tisíc korun.
„Jsme hrdí, že můžeme být partnerem hackathonu a podpořit tak unikátní myšlenky, které pomáhají při boji s pandemií koronaviru. Sami jsme zvědaví, kdo nakonec zvítězí, protože každý, kdo se dostal do TOP 15, přinesl něco unikátního,” říká vedoucí právního oddělení a oddělení vnějších vztahů společnosti Hyundai Motor Manufacturing Czech Petr Michník.
Do hackathonu, který probíhal od dubna do června 2020, se mohly přihlásit projekty z oblasti zdravotnictví, společnosti a ekonomiky. „Když jsme před třemi měsíci připravovali tento unikátní virtuální hackthon a konzultovali jej s kolegy z Polska, Estonska i mnoha partnery zde v České republice, netušili jsme, jaký zájem vzbudíme. Přes dvě stě přihlášených projektů považujeme za velice dobrý výsledek a věříme, že se velkou část z nich podaří zrealizovat, i když třeba zrovna neskončí na stupni vítězů,” říká náměstek Ministra průmyslu a obchodu pro digitalizaci a inovace Petr Očko.
Nejvíce projektů, celkem deset, se do finálové patnáctky probojovalo z oblasti zdravotnictví. Patří mezi ně projekty Active nanofilters against COVID-19, Corrovent, COVIDI, Daruju Krev, Diana Biotechnologies, MedRec AI, Oxygenerátor, přenosný přístroj pro diagnostiky zdravotnictví, aplikace Virtual Lab a Virus Deflector. Čtyři projekty vybrala odborná porota ze sekce společnost, jmenovitě FreMEn, Grey Cortex, Hunter Games a Kaleido. Finálovou patnáctku uzavírá projekt Corrency z oblasti ekonomiky. Jak nakonec porota rozhodne, budou moci zájemci sledovat živě v pondělí 22. června 2020 od 17:30 v události na Facebooku, LinkedInu a přes stream ČTK na Českých novinách. Ve čtvrtek 18. června také odstartuje hlasování na sociálních sítích, jehož vítěz získá speciální cenu diváků při slavnostním vyhlášení.