Bezkontaktní objednání i placení pomocí aplikace OneMenuQR umožňuje už více jak sto restaurací
Objednat a zaplatit přímo z mobilu si můžete už ve více než stovce českých podniků. Oznamuje společnost Storyous, která dodává tuzemským gastro provozům pokladní systémy. Ty od května rozšířila o bezdotykové řešení OneMenuQR, jež umožňuje objednávat i platit online bez přítomnosti obsluhy.
„Naším dlouhodobým cílem je celou gastronomii zjednodušit tak, aby se personál staral hlavně o pohodlí hosta, dobré jídlo a kvalitní obsluhu. Chceme aby veškeré propojení objednávek s kuchyní nebo dodavateli bylo co nejjednodušší. OneMenu je dalším krokem tohoto procesu a moc mne těší, že je o něj tak velký zájem,” říká Igor Třeslín, ředitel technologické společnosti Storyous.
Pilotní verzi objednávek přes vlastní telefon hosta, skrze takzvané OneMenu, spustilo Storyous v největší pražské restauraci Červený Jelen v půlce letošního května. Host si může pohodlně objednat a zaplatit ve webovém prohlížeči telefonu bez nutnosti instalovat aplikaci.
„Nápad na OneMenu vznikl v reakci na pandemii koronaviru a zvýšené požadavky na hygienu. Dnes už restaurace novinku zavádějí hlavně z důvodu zrychlení provozu a ušetření nákladů na obsluhu. Nejvíce OneMenu využívají podniky, kde se ve vytížených časech tvoří špička a utíkají jim kvůli tomu objednávky,” dodává Třeslín.
Registrace do OneMenu probíhá pouze zadáním e-mailu, na který je po zaplacení odeslaná účtenka. Během prvního měsíce provozu přibyla i možnost zanechat spropitné obsluze. Nově nabízí OneMenu také platby skrze mobilní peněženku v Apple Pay. „Hosté tak nemusí přemýšlet nad tím, zda mají u sebe dostatek hotovosti. OneMenu se těší velkému zájmu ze strany horských chat nebo hospod, kam chodí typicky cyklisté, kde je pro lidi pohodlnější platit kartou, ale doposud jim to nebylo vždy umožněno,” komentuje Třeslín.
Už teď si QR objednání mohou lidé vyzkoušet při výletu na Kolínskou boudu nebo v oblíbených Žlutých lázních v Praze. Populární je u restaurací, které se snaží své provozy řídit efektivně, jako například Musa v Radotíně nebo liberecká Mykina.
V době, kdy se tržby v gastronomii restaurací se systémy Storyous stabilizují, projevují největší zájem o inovace hlavně restaurace s velkým prostorem, kde obsluha denně ujde velké vzdálenosti při vyřizování objednávek, typicky už zmíněný Červený Jelen. Do svých restaurací OneMenu postupně začínají začleňovat i známé pivovary, které je budou postupně přidávat do svých provozoven.