Skateboarding a videomapping se spojily v unikátním uměleckém projektu Space 3D ReTextured

Neotřelá videa a fotografie vznikly díky jedinečnému počinu názvem „Space 3D ReTextured 8× Full HD 25p“, který se zrodil v krytém skateparku Red Bull MaxSpace v areálu pražské Pragovky. Plochy nasvícené osmi projektory získaly díky videomappingu snovou atmosféru.

Nápad, v němž se prolíná svět fotografie, natáčení, skateboardingu a videomappingu, se zrodil v hlavách Dana Vojtěcha a Martina Přívratského z fotostudia Tomorrow 55 Studio. Rozhodli se využít čas, získaný vlivem koronavirové epidemie a opatřeními, kvůli kterým se nemohli věnovat komerčním zakázkám. Nechtěli však zahálet, proto se pustili do uměleckého projektu, nad nímž už dlouho přemýšleli, ale až nyní uzrála ta správná chvíle pro jeho realizaci. „Využili jsme pozastavení ekonomiky v covidové době k tomu, abychom si udělali čistou radost,“ shodují se tvůrci projektu.

Videomapping je živé umění

Příprava zabrala celkem tři dny, kdy se do šestimetrové výšky umisťovaly projektory, zapojovaly se stovky metrů kabelů a vše se následně propojovalo do počítače. Videoartovou část mají na svědomí uznávaní umělci ze studia Lunchmeat. „Byli jsme tam týden, ale různě jsme upravovali nastavení i v průběhu natáčení a focení. Videomapping je vlastně živé umění, chová se to jako živý organismus, takže každý den vznikaly originální projekce,“ vysvětluje Martin Přívratský, který natáčel skateboardisty na pohyblivé scéně, zatímco jeho kolega Dan Vojtěch tvořil v prostředí unikátní fotografie.

Jízda poslepu při vesmírném skateboardingu

Při projektu bylo zapotřebí řešit celou řadu nestandardních situací. Pro skateboardisty nebylo jednoduché se pohybovat v prostředí, kde jezdili přes nasvícené překážky v podstatě poslepu. Při natáčení a fotografování si zase tvůrci museli poradit se světelnými podmínkami, jelikož projektory, promítající pohyblivé geometrické obrazce, nevytvářejí dostatek světla, ale blesky zase mohly rušit scénu vytvořenou videomappingem. „Blesky musely být nastavené tak, aby nesvítily na samotnou projekci, protože by ji ‚přesvítily‘ a vymazaly promítané vzory. Proto jsem používal reflektorové nástavce a voštiny. Bylo třeba hodně přemýšlet, jak blesky vhodně rozmístit, aby jednak nepřekážely jezdcům, a také aby byly vhodně zakomponované do záběru,“ uvádí fotograf Dan Vojtěch. „Fotilo se na Nikon D850, který jsme využili i na časosběry, video jsme natáčeli na Nikon Z6 a Nikon D800. Kromě toho jsme ještě použili GoPro Max pro 360stupňové záběry,“ popisuje umělec technickou stránku projektu „vesmírného skateboardingu“, jenž nemá ve světě obdoby.

You may also like...