Libor Podmol si zahrál na sekretářku a těší se na start Dakaru. Přípravu měl jako Rocky
Přihlášky, protokoly, mnoho papírů… Z Libora Podmola se stal během prosince manažer, který se stará o chod svého vlastního týmu. „Připadal jsem si jako unavená sekretářka, která musí zvládnout veškerou administrativu. Jsem rád, že už jsme v Saudské Arábii na hotelu,“ prohlásil úspěšný freestyle motokrosař před prvním startem na Dakarské rallye. „Jdu do něčeho neznámého, ale v hloubi duše věřím, že dělám něco správného.“ Bývalého mistra světa FMX čeká ještě poslední test na Covid-19 a poté si může vyzvednout svoji motorku Husqvarna.
Získal medaile na prestižních X-Games, vymyslet vlastní triky, natočil film, přeskočil rodinný dům… A nyní má před sebou start nejtěžší etapové soutěže světa. Však se na to také Libor Podmol dlouhodobě připravoval. „Fyzicky jsem jel podle plánu, který jsem vypracoval s trenérem Karlem Kolpkem. Byl inspirovaný přípravou cyklistů a triatlonistů. V tréninku reflexů a rovnováhy jsem se řídil rady Jiřího Heiníka, který pomáhal už mému otci na Dakaru a dodnes trénuje špičku v motorsportu,“ popisoval uznávaný motocyklista, který si před Dakarem hrál na „Rockyho“.
„Zatímco většina profesionálních jezdců trénovala v teple na dunách v Dubaji, tak já jsem jezdil každý víkend celý podzim i zimu do vojenského prostoru k Hodonínu do Pánova. Klepal tam kosu, spal v autě a dřel,“ vystihl vše Podmol, který se připravoval, jak nejlépe mohl. V jeho Podmol Dakar Teamu jsou celkem čtyři lidi – hlavní mechanik Petr Vesecký, druhý mechanik Petr Bábek, kameraman a fotograf Vladislav Zeman a Vladimír Hejný z firmy H-Mechanik.
Roušky v bivaku
V současné době je Podmol na povinné dvoudenní karanténě na hotelu. Má rovněž čas pořádně prostudovat mapu nastávajícího ročníku. „Bude to makačka. Do šestého dne by jsme měli jet v teple a v písku, pak by měla začít zima, hory a šutry,“ popisuje vítěz několika závodů mistrovství světa ve freestyle motokrosu. A jaký režim pak čeká účastníky Dakaru? Na pokec s místními musí určitě zapomenout. „Je přísný zákaz se s kýmkoliv z místních bavit. Mechanici musí přejet z bivaku do dalšího, stejně jako jezdci. Na čerpacích stanicích jen rychle načepovat a jet dál, pořád mít na sobě roušky a chodit v přidělený čas na výdaj jídla.“
Foto: Patrik Procházka