Loňský rok byl pro Starbucks rokem změn, výzev a inovací

Pandemie koronaviru nám všem obrátila život vzhůru nohama. Pro kavárny Starbucks – stejně jako pro všechny ostatní restaurační a kavárenská zařízení – znamenal loňský rok tvrdou zkoušku,
ale i možnost posunout se dál.

V březnu loňského roku byly naše kavárny ze dne na den uzavřeny. Odstartoval tak rok plný střídavých omezení a souběžně s nimi hledání nových cest a postupů, které by nám pomohly zajistit zákazníkům jak milovanou kávu, tak pocit bezpečí.

„Rok 2020 se zapíše do dějin Starbucks jako jeden z nejnáročnějších,” přiznává Lukáš Porazil, regionální ředitel Starbucks pro Česko a Slovensko. „Krize nám však zároveň umožnila rychlý rozvoj v oblastech, které prozatím ležely stranou zájmu. Troufám si říct, že jsme se dokázali plně přizpůsobit turbulentním událostem a do nového roku vstupujeme silnější než kdy dřív. Už se nemůžeme dočkat, až v našich kavárnách opět přivítáme zákazníky.”

Celkové zhodnocení uplynulého roku je navzdory situaci pro společnost Starbucks veskrze pozitivní – plné úspěchů jak na poli každodenního fungování, tak na poli dlouhodobé strategie péče o zákazníky i životní prostředí. 

Naučili jsme se reagovat rychle a pružně

Vzhledem k neustále se měnícím vládním nařízením jsme se museli znovu a znovu přizpůsobovat novým podmínkám. Abychom zajistili všem našim Partnerům i zákazníkům absolutní bezpečí, zásobili jsme kavárny navigačními materiály, bezkontaktními dezinfekčními stanicemi a hygienickými rukavicemi pro obsluhující personál. Samozřejmostí se stala pravidelná dezinfekce veškerých prostor kavárny. Jistě i díky těmto opatřením si k nám zákazníci pravidelně nacházeli cestu i v dobách nejrůznějších omezení.

Rozvoz se stal novým standardem

Kávové zážitky jsme svým zákazníkům zajišťovali i v časech úplného lockdownu. Velkou část naší nabídky si mohli objednat a nechat dovézt rozvážkovou službou až do svých domovů či kanceláří. Postupně se nám podařilo pokrýt většinu velkých měst, v nichž došlo k uzavření kaváren Starbucks. Společnost Dámejídlo je aktuálně k dispozici zákazníkům v Praze, Brně, Hradci Králové, Pardubicích, Ostravě, Liberci, Mladé Boleslavi, Kladně a Karlových Varech, v Praze a Brně mohou využít také služeb společnosti Wolt.

Přibyly nové kavárny

V krátkém mezičase, kdy se protiepidemická opatření uvolnila, jsme dokázali otevřít dvě nové kavárny a překročit magické číslo 50 poboček. Padesátá kavárna byla otevřena v obchodním centru Galerie Harfa na Praze 9, padesátá první pak dokonce ve zcela novém regionu – Karlových Varech. Karlovy Vary se po Praze, Brně, Ostravě, Hradci Králové, Znojmě, Olomouci, Kladně, Pardubicích, Liberci, Teplicích a Mladé Boleslavi staly již dvanáctým městem městem v zemi, kde je možné navštívit kavárnu Starbucks.

Udělali jsme významný krok směrem k ochraně planety

Omezování odpadu je pro Starbucks jedním z hlavních témat společenské odpovědnosti. Jsme tudíž hrdí na to, že jsme v loňském roce mohli přestat nabízet plastová brčka a nahradili je papírovou alternativou.  Nová papírová brčka jsou rovněž plně recyklovatelná, pokud však z recyklačního procesu vypadnou, v krátkém čase se rozloží. Nepředstavují tedy ekologické riziko ani z hlediska hromaděné odpadu, ani z hlediska vzniku mikroplastů, nebezpečných pro podmořský život.

U vybraných studených nápojů jsme představili také nová víčka, s nimiž potřeba brček zanikne docela. Přechod k papírovým brčkům a novým víčkům ve světovém měřítku ročně ušetří více než miliardu plastových brček. Kromě omezení množství odpadu jsou inovativní víčka bez brček navržena tak, aby ještě zdůraznila chuť nápoje a umožnila milovníkům kávy vychutnat si celou šíři vjemů v každém doušku.

Pomáhali jsme těm, kteří pomáhají

V dobách nouzového stavu jsme mysleli na komunitu a lidi, jejichž život byl pandemií zasažen nejvíce. Společnost Starbucks se zapojila do projektu Srdce pro IZS, který si klade za cíl usnadnit život zdravotníkům, policistům, hasičům a dalším profesím, bez nichž bychom si v době krize těžko poradili. TakeAway okénka kaváren Starbucks byla označena samolepkou se srdcem, která znamenala, že si všichni členové IZS mohou přijít pro kávu zdarma.

Ve spolupráci s ostatními značkami skupiny AmRest jsme dále organizovali bezplatné stravovací zásilky do nemocničních zařízení a testovacích center. Všichni naši Partneři z uzavřených kaváren měli možnost účastnit se dobrovolnických aktivit. V rámci akce jsme rozdali více jak 4.000 nápojů a 87 Kg zrnkové kávy.

Parking Pickup jako reakce na přání zákazníků

V polovině listopadu jsme se rozhodli reagovat na stále častější požadavek týkající se možnosti vyzvednutí předem zadané objednávky. Nová služba Parking Pickup odstartovala v pražském Homeparku Zličín a hned si našla řadu příznivců. Objednávku uděláte přes mobilní aplikaci, ihned ji zaplatíte online a za chvíli si na určeném místě vyzvednete svou kávu, aniž byste museli vystoupit z auta. Žádné čekání ve frontě, žádné zdržování s placením, žádné nadbytečné sociální kontakty. Aktuálně byla také spuštěna pobočka Brno Campus.

You may also like...