Soutěž JA Top Logo prověřila dovednosti středoškoláků v grafice a prezentaci
První ročník soutěže JA Top Logo prověřil grafické a prezentační dovednosti středoškoláků, kteří se v projektu JA Studentská Firma celý školní rok věnují reálnému podnikání. Ocenění za nejlepší vizuální identitu své studentské firmy získali žáci Střední školy Kostka ve Vsetíně.
V národním finále soutěžili vždy nejlepší zástupci jednotlivých krajů, kteří za své lokální vítězství získali návštěvu Evropského parlamentu ve Štrasburku pod záštitou europoslankyně Martiny Dlabajové. Za absolutního vítěze odborná porota označila logo studentské firmy GLASS2GO ze Zlínského kraje, která se věnuje prodeji designových lahví. Na druhém místě skončili studenti z Gymnázia Olgy Havlové v Ostravě-Porubě se vzdělávacím projektem Fenomény 21 a třetí příčku obsadil tým Obchodní akademie, Střední odborné školy a Jazykové školy s právem státní jazykové zkoušky v Hradci Králové s grafickým znázorněním své firmy Look Up na výrobu a prodej podtácků s konverzačními tématy.
Navzdory uzavření škol průběh vzdělávacích projektů jako JA Studentská Firma epidemická situace neovlivnila. Letos se středoškoláci v rámci celoroční realizace vlastní firmy navíc utkali také v nové soutěži JA Top Logo, která je posunula dál v oblastech grafického designu a produkce reklamních videí. „Soutěž JA Top Logo má za cíl mladé lidi v začátcích podnikání motivovat, ale i ukázat, jak důležitá je pro úspěch firmy její vizuální identita. Především logo společnosti je v současné době významnou součástí podoby jakékoliv firmy, proto jsme chtěli dát studentům v soutěži příležitost pochopit jeho náležitosti a naučit se s ním pracovat,“ uvedl Martin Smrž, ředitel nevládní organizace JA Czech, která vzdělávací projekty a studentské soutěže organizuje.
V rolích porotců soutěže JA Top Logo se představili profesionálové z krajských firem, kteří studentům poskytli cennou zpětnou vazbu. „Studentské týmy se předvedly ve skvělé formě, je třeba jim, učitelům a mentorům poděkovat. Porota měla na výběr velmi kvalitní prezentace a po delší diskusi se prosadily týmy, které zvládly navrhnout jedinečné, graficky čisté, líbivé logo se správnou symbolikou a zároveň vytvořily srozumitelné a poutavé video, které dobře prodalo jejich myšlenku,“ zdůvodnil hodnocení předseda poroty Jan Binar, prezident Asociace komunikačních agentur a ředitel společnosti McCann Worldgroup.
Koncept propojení studentů ze středních škol a byznysmenů z krajských firem během pandemie posílil. „Do soutěže se dobrovolně zapojilo celkem 77 lidí z velkých i menších podniků, soukromé i státní sféry, vrcholoví manažeři, zástupci krajských úřadů i pracovníci marketingových oddělení. Ti všichni poskytli studentům návodná hodnocení, co se jim povedlo a co je třeba ještě zlepšit a jak své aktivity změnit. Jedná se především o lidi z praxe, kteří mají vztah k regionu a chuť pomoci studentům v jejich rozvoji. Jim samotným pak účast v porotě přináší dobrý vhled do myšlení a úvah mladé generace, který vítají jako součást svého rozvoje,“ popsal Martin Smrž.