Nový Peugeot e-Rifter: Pokračování elektrické ofenzívy Peugeotu

Peugeotem e-Rifter pokračuje značka Peugeot v ofenzívě elektrifikace své řady osobních vozů. Peugeot e-Rifter je tak po modelech e-208, e-2008 a e-Traveller dalším zástupcem osobní modelové řady se 100 % elektrickým pohonem.

Nový elektromobil Peugeot e-Rifter si ponechal všechny přednosti verze se spalovacím motorem, pro které je zákazníky vyhledáván, zejména pak z hlediska prostornosti a modularity. Navíc ale umožňuje přístup do bezemisních center měst s omezeným vjezdem. Jeho prostorný a technologický interiér, vybavený novým digitálním místem řidiče Peugeot i -Cockpit®, je připraven splnit všechna očekávání budoucích uživatelů.

100% elektrická technologie

Peugeot Rifter je postaven na modulární platformě EMP2 (Efficient Modular Platform), která je schopná pojmout motor s jakýmkoliv zdrojem energie. Nabízí 100% elektrický motor s výkonem 100

kW a maximálním točivým momentem, s nímž dosahuje 260 Nm a který je k dispozici ihned po nastartování pro okamžitou reaktivitu. Motor má nulové vibrace, je tichý, odpadá řazení rychlostí, nevydává žádný zápach a samozřejmě neprodukuje žádné emise CO 2.

Elektrické hnací ústrojí je podobné jako u nového Peugeotu

e-Partner (elektrický motor, invertor, proudový měnič stejnosměrného a střídavého proudu). Stejně jako u vozu Peugeot e-Partner došlo k úpravě reduktoru, aby lépe vyhovoval potřebám vyšší zátěže. K dispozici jsou tři režimy jízdy, které lze přepínačem měnit – Eco pro maximální dojezd a klidné řízení, Normal, jenž je ideální pro každodenní provoz a Power, který optimalizuje výkon při vyšším zatížení vozu. Rifter má rovněž dva režimy brzdění s příslušným typem regenerace baterie.

Dvě verze provedení

Dodávat se bude ve dvou verzích – standartní (5 míst) a prodloužené (7 míst), obě s dojezdem až 280 kilometrů podle WLTP.

Maximální rychlost je 130 km/hod. a zrychlení z 0 na 100 kmúhod. za 11,2 sekundy. Zavazadlový prostor je veliký při pětimístné verzi až 1.050 litrů. Vůz má tažnou kapacitu 750 kilogramů.

V Peugeot e-Rifter se spojují kompaktní vnější rozměry s maximální nosností. Baterie jsou umístěny pod podlahou, takže nijak nezmenšují objem nákladového prostoru. Toto umístění, spojené s platformou EMP2, také zvyšuje tuhost a díky optimálnímu rozložení hmotnosti je řízení podobně příjemné a pohodlné jako u verzí se spalovacím motorem. Stejně tak je zaručen komfort odpružení.

Řidič nového Peugeotu e-Rifter ocení přednosti vozu ve všech situacích. Díky speciálně kalibrovanému systému posilovače řízení a průměru otáčení 10,8 metru je ovládání vozu snadnější.

Digitální Peugeot i-Cockpit®

Všechny verze nového Peugeotu e-Rifter jsou vybaveny elektrickou parkovací brzdou, díky níž vzniká prostor na podlaze a současně se zvyšuje komfort a bezpečnost při každodenním používání.

Peugeot i-Cockpit® prošel technologickým vývojem. Nabízí dva nové přístrojové panely, které řidiči poskytují veškeré informace potřebné ke správnému ovládání elektromobilu. Za příplatek lze

používat 100% digitální přístroj, který se v segmentu osobních dodávek objevuje poprvé, s desetipalcovým digitálním displejem s vysokým rozlišením. Zobrazení informací využívající nejnovější vývoj grafického designu značky Peugeot je plně konfigurovatelné a přizpůsobitelné. Přístrojový panel nabízí několik režimů zobrazení, které jsou přístupné pomocí ovladače na volantu, což řidiči umožňuje uzpůsobit si svůj Peugeot i-Cockpit® podle vlastního přání. Může například dát větší prostor pro zobrazení navigace, řízení elektrických toků nebo asistenčních systémů.

Nový Peugeot e-Rifter bude uveden na evropský trh v druhé polovině roku 2021, jeho výroba bude probíhat ve Španělsku, ve městě Vigo.

Bohumil Brejžek
Foto: Peugeot

You may also like...