Peugeot má nového lva. Logo spojuje minulé i současné hodnoty značky
Nejstarší stále fungující automobilová značka na světě potvrzuje svou osobnost a charakter novým logem. Otevírá se tak nová stránka v její historii.
Peugeot 25. února odhalil své nové logo: znak s impozantní lví hlavou. Od roku 1850 měl Peugeot postupně deset log, na nichž se vždy objevoval lev. Nyní vznikla ve studiu Peugeot Design Lab jedenáctá verze představující výraznější styl, kvalitu a eleganci. Dosud používané, v pořadí desáté logo je z roku 2010. Nyní v souvislosti s posunem značky k vyšším kategoriím výrobků nastal čas na změnu. Poté, co Peugeot v posledních deseti letech kompletně obnovil svou modelovou řadu, ve stejném duchu modernizuje i logo.
Zrození Stellantisu
V roce 2021, kdy se na trh chystá nová produktová řada, jejímž prvním zástupcem bude nový Peugeot 308, se spouští nový web a rodí se Stellantis, se tak přicházející logo stane symbolem další éry.
Peugeot je značka, která jde s dobou. Drží krok s inovacemi, předvídá změny rozhodování zákazníků o nákupu vozu a připravuje nová řešení mobility. Peugeot také čerpá z minulosti. Zažil všechny revoluce: průmyslovou, technologickou, politickou, sociální, digitální a nyní i environmentální. Základem jeho strategie pro udržitelnou budoucnost je energetická transformace a bezemisní mobilita. To vše tvoří DNA značky.
Peugeot jako nadčasová značka
Peugeot je také silná společnost, vedená svým instinktem, stejně jako je její symbol: lev. Díky tomu je nadčasovou značkou.
Za posledních deset let prošla celá produktová řada výraznou kvalitativní proměnou. A výsledek se dostavil, což dokazují ocenění „International Van of the Year“ (Mezinárodní dodávka roku) pro Peugeot e-Expert v roce 2021 a pro Peugeot Partner v roce 2019 a tři ceny Car of the Year“ (Auto roku), které získaly modely Peugeot 308 v roce 2014, Peugeot 3008 v roce 2017 a Peugeot 208 v roce 2020. Významným mezníkem je také elektrifikovaná řada osobních i lehkých užitkových vozů. Tento posun směrem nahoru v kvalitě a renomé nyní dovršuje práce na designu samotné značky.
Spojení historie a modernosti
Nové logo spojuje minulé i současné hodnoty značky a současně naznačuje budoucí vývoj. Hrdý lev, který Peugeot provází odjakživa, má vyjadřovat univerzální a multikulturní formy identity. Je synonymem prestiže, jistoty a nadčasovosti. Peugeot pomocí nového loga a nové grafické identity spojuje historii a modernost. Značka se s ním vydává dobýt nová teritoria, urychlit svůj mezinárodní růst, exportovat francouzský styl, know-how i eleganci.
Peugeot otevírá novou kapitolu ve své historii. Dává si za cíl proměnit každý okamžik, který zákazník ve voze stráví, v kvalitně prožitý čas. Současně má klient prostřednictvím nové identity značky vnímat dvě roviny: Primární je prožitek současné chvíle, která uživateli vozu přinese radost. Následně klient zaznamená kvalitu jako celek: vozy, showroomy, odvozené produkty, webové stránky, komunikace, označení … To vše jsou body kontaktu klienta se značkou, které společně vytvářejí soudržný systém.
Nová funkce webů a showroomů
Webové stránky fungují jako „online prodejna“. Jsou jednoduché, efektivní a intuitivní. Jejich vizuální i grafické aspekty zaujmou jak soukromou, tak firemní klientelu. Stránky umožňují veškeré aktivity kamenných prodejen: seznámit se s vozem, nakonfigurovat si ho dle přání, uzavřít prodejní smlouvu, zajistit si financování, vyřešit odkup staršího vozu atd. Čas strávený se značkou Peugeot formou online se tak stává efektivním, ale současně i příjemným okamžikem.
Také showroomy procházejí přeměnou. Stávají se z nich útulnější místa, kde se návštěvníci setkávají s řadou zajímavých vizuálních podnětů a mohou zjistit mnoho nových věcí. Uvědomí si zde, jak rychle probíhá přechod k novým zdrojům energie, objevují zde také nové možnosti mobility a nové technologie.
Webové stránky a prodejní místa se tak vzájemně doplňují a posouvají se směrem k vyšší kvalitě.
Kampaň „The Lions of Our Time“
Peugeot svou novou mezinárodní reklamní kampaň cílí na své zákazníky, ale nejen na ně. Snaží se získat nové univerzální teritorium – čas. Oslavuje „lvy současné doby“, v rámci všech věkových skupin, kultur a prostředí. Pro tyto „lvy“, ztvárněné v reklamní kampani, má kvalitně strávený čas vyšší hodnotu než cokoli jiného. Peugeot v kampani Lions of Our Time motivuje spotřebitele, aby přebrali kontrolu nad tím, co je nejcennější – nad časem – a přeměnili ho na kvalitní, obohacující chvíle plné zážitků. Peugeot jako inovativní špičková nespecializovaná značka usiluje o to, aby si zákazníci užili každou minutu, ať už online, na palubě jeho automobilů, nebo v showroomech.
Nová lifestylová kolekce
A vzhledem k tomu, že kontakt klienta se značkou Peugeot je mnohem komplexnější než prodejní místa či web, přichází značka i s novou lifestylovou kolekci, která je jednoduchá, atraktivní a kvalitní. Tvoří ji oblečení, kožené zboží, módní doplňky, elektronika, předměty pro stolování, kancelářské potřeby, miniatury… celý vesmír Peugeot, který ladí s novou identitou.
Značka Peugeotu je nadčasová
Nové logo otevírá cestu k ekosystému značky, který se neomezuje pouze na vizuální identitu. Přináší s sebou hlubší změnu. Změnu postoje, nový stav mysli, nový životní styl. Cílem je nabízet svým současným i budoucím zákazníkům značku, která bude vyhovovat jejich požadavkům.
Značka Peugeot je, jak je vidět, nadčasová. Znovu a znovu přetváří sama sebe.
Bohumil Brejžek
Foto: Peugeot