Studie Ericsson ConsumerLab zjistila, jak 5G začíná měnit chování spotřebitelů
Nová studie Ericsson (NASDAQ: ERIC) ConsumerLab mapuje již viditelné dopady technologie 5G na chování uživatelů chytrých telefonů po celém světě i jejich očekávání, co se budoucího uplatnění nového standardu týče. Jednou z oblastí, která studie identifikuje jako klíčové, je využívání mobilního signálu uvnitř budov – díky výhodám nového standardu se již dnes jeden z pěti uživatelů 5G méně často připojuje k internetu prostřednictvím wifi.
Studie s názvem Pět cest k lepšímu 5G pro spotřebitele (Five Ways to Better 5G for Consumers) je výstupem dosud největšího globálního průzkumu mezi uživateli mobilního spojení 5G. Pokrývá celkem 26 trhů včetně například Spojených států, Číny, Jižní Koreje či Velké Británie, takže závěry studie lze přenést na 1,3 miliardy uživatelů chytrých telefonů po celém světě, včetně 220 milionů
z nich připojených přes 5G. Studie zkoumá trendy v pozadí rozšíření této nové technologie a jejího využívání i postoje spotřebitelů vůči 5G.
Mezi další zjištění patří okolnost, že ke konci roku 2020 mohlo na standard 5G přejít o 22 procent více uživatelů s na to připravenými mobilními telefony, pokud by o nové technologii měli lepší povědomí.
Studie také ukazuje, jak 5G již dnes začíná ovlivňovat chování spotřebitelů. Kromě toho, že se méně často připojují přes wifi, takzvaní early adopters standardu 5G také tráví týdně v průměru o 2 hodiny více času hraním online her a o hodinu více s aplikacemi využívajícími rozšířené reality (AR) než uživatelé 4G.
Ovšem zatímco jsou uživatelé připojení 5G spokojeni s jeho rychlostí, 70 procentům z nich připadne nedostatečná nabídka inovativních služeb a nových aplikací. Jsou ochotni zaplatit o 20 až 30 procent více za 5G připojení, pokud budou k dispozici služby, které jeho potenciálu využívají.
Opatření proti šíření koronaviru navíc způsobila, že velká většina uživatelů 5G sítí nový standard pravidelně využívala uvnitř, tedy v budovách. V důsledku toho považují pro kvalitu připojení 5G za dvakrát důležitější pokrytí uvnitř budov než přenosovou rychlost nebo životnost baterie telefonu.
Studie také vypočítává pět způsobů, jak mohou operátoři mobilních sítí naplnit vysoká očekávání spotřebitelů v krátkodobém i dlouhodobém horizontu:
- zvyšování povědomí o přínosech 5G spotřebitelům
- zajištění stejné kvality připojení uvnitř i venku
- uzpůsobení parametrů sítí novým službám běžícím přes 5G
- soustředění se na spotřebitele při hledání nových způsobů uplatnění 5G
- urychlení dostupnosti současných i budoucích aplikací technologie 5G díky vzájemné spolupráci různých poskytovatelů služeb a dalších subjektů
Jasmeet Singh Sethi, vedoucí ConsumerLab při Ericsson Research, k tomu říká: „Analýzy zkušeností spotřebitelů s 5G se doposud soustředily na rychlost přenosu a dostupnost standardu. Stejně důležité však je, jak early adopters standardu 5G tyto zkušenosti hodnotí. Pět základních doporučení, které jsme formulovali v Ericsson ConsumerLab, mohou operátorům mobilních sítí ulehčit přechod na pátou generaci mobilních sítí a naplňování očekávání spotřebitelů.“
Celou studii Ericsson ConsumerLab: Five Ways to Better 5G for Consumers najdete na tomto odkaze (text je v angličtině)