Virtuální realita pomáhá rodinám vážně nemocných dětí
I virtuální realita může pomoci dobré věci. Důkazem je česká společnost Virtuplex, která ve své historii poprvé přichází s unikátním konceptem podpory charitativního projektu. Pro Nadační fond Dům Ronalda McDonalda vytvořili vývojáři virtuální prostředí, které možné sponzory a budoucí partnery zavede do domu, který se ve Fakultní nemocnici Motol teprve staví. Cena projektu se vyšplhala na čtvrt milionu korun, společnost jej pro nadaci vytvořila zdarma.
Dobra není nikdy dost, to ví společnost Virtuplex, která vytvořila zajímavou technologii na podporu charitativního projektu. Jejím prostřednictvím zavede potencionální sponzory do finální podoby prvního českého domu Ronalda McDonalda, který bude od příštího roku poskytovat zázemí rodinám vážně nemocných dětí hospitalizovaných v pražské nemocnici Motol. Zástupci českých i zahraničních firem se tak mohou projít virtuálním domem v jeho finální podobě a detailně se seznámit s projektem i jeho cílem. „Jsme rádi, že virtuální technologií můžeme přispět dobré věci a pomoci bohulibému projektu při hledání a navazování nových partnerství a vztahů. Pro naši firmu je to poprvé, co takovouto technologií podpoříme charitativní projekt. Zájemci si díky ní budou moci projít první patro domu, který je nyní ve výstavbě,“ říká Pavel Novák, spoluzakladatel společnosti Virtuplex. Náklady na vývoj technologie se vyšplhaly na čtvrt milionu, společnost je však v rámci podpory nadačního fondu vyrobila a poskytla zdarma.
První prohlídka domu
První prohlídky se uskuteční již tento čtvrtek a zúčastní se jich zástupci firem RAKO-LASSELSBERGER, HAVI Logistics, Winterhalter, Mondelez, Umdasch, Siko, Eco Design, Nordic Telecom a Savencia Fromage and Diary. „Věříme, že pohled na finální podobu interiéru domu sponzory utvrdí v chuti zapojit se do projektu a potvrdí jejich zájem o spolupráci a podporu naší dobré věci,“ říká ředitelka Nadačního fondu Dům Ronalda McDonalda Ivana Pešatová. Pokud bude akce úspěšná, zopakuje se na podzim tohoto roku. Kromě zmíněné prohlídky domu se budou moci návštěvníci prostřednictvím virtuální reality seznámit také s 3D českou expozicí pro EXPO v Dubaji, za kterou společnost Virtuplex taktéž stojí, nebo s novou podobou restaurací sítě McDonald’s, které ještě nestojí nikde na světě.