Zavedení pet-friendly kanceláří podpoří přechod zaměstnanců do práce
Vzhledem k tomu, že si v průběhu pandemie mnoho lidí pořídilo nového člena rodiny – domácího mazlíčka, mohli se při návratu do kanceláří potýkat s novou výzvou. Mars Maďarsko/Rumunsko/Česko/Slovensko proto začalo své společníky (jak společnost Mars nazývá své zaměstnance) vybízet k tomu, aby po návratu přivedli do kanceláře i svého nového mazlíčka, jako opatření ke zmírnění postpandemické separační úzkosti, a to jak u samotných zvířat, tak i u majitelů. Mars, jeden z největších světových výrobců cukrovinek, žvýkaček, potravin a krmiv pro domácí zvířata pokračuje ve vytváření přátelského domácího prostředí v prostorách svých kanceláří. Podporuje tak své společníky, kteří se během pandemie stali majiteli domácích mazlíčků, aby se co nejjednodušeji vrátili zpět do „normálního” režimu.
Mars je lídrem v zavádění pracovního prostředí přátelskému k domácím zvířatům již po více než 10 let. V průběhu pandemie byl zaznamenaný nárůst vlastnictví domácích zvířat, především nových psů a koček. Jelikož mnoho pracujících po celém světě plánuje návrat do svých pracovišť, mezi majiteli domácích zvířat začaly růst obavy ohledně schopnosti jejich chlupatých přátel přizpůsobit se samotě. Tato obava ovlivňuje ochotu lidí vrátit se zpět do svého předpandemického režimu a stala se tak překážkou, kterou se společnosti snaží překonat.
„V Mars HU/RO/CZ/SK nejsou domácí mazlíčci jen vítáni, ale jsou považováni za jeden ze základních pilířů naší kultury na pracovišti. Věříme, že domácí zvířata přinášejí do našeho života mnoho výhod, a proto pro ně chceme vytvořit lepší svět. Během posledních 10 let jsme investovali do našich kanceláří, abychom vytvořili prostředí přátelské právě i k domácím zvířatům. To nabídne podporu novým rodičům zvířátek z řad našich společníků, kteří se rozhodli během pandemie adoptovat nového člena své domácnosti,“ řekla Zuzana Losáková, ředitelka pro korporátní záležitosti společnosti Mars CE a dodává „Rádi bychom proto přizvali další společnosti, aby se po pandemii vydaly v našich šlépějích a zjednodušily tak přechod do normálu pro ty zaměstnance, kteří jsou majiteli domácích mazlíčků.“
Tento trend můžeme dnes pozorovat všude po světě. Nedávný průzkum provedený společností OnePoll ve spolupráci s Banfield Pet Hospital – předním poskytovatelem preventivní veterinární péče – ukázal, že zhruba 50 % dotazovaných vedoucích pracovníků plánuje povolit domácí mazlíčky na pracovišti a 59 % uvedlo, že umožní všem pracovníkům, kteří se rozhodnou pro práci se vzdálením od svých domácích mazlíčků, větší flexibilitu. Dalším zajímavým výsledkem průzkumu je, že 71 % respondentů generace Z a 48 % respondentů generace mileniálů již požádalo nebo má v plánu požádat svého zaměstnavatele o zavedení politiky přátelské k domácím zvířatům. A co víc, společnosti, které již zavedly zásady kanceláří přátelských k domácím zvířatům, zaznamenaly nárůst socializace mezi spolupracovníky, zvýšení produktivity mezi zaměstnanci a větší blahobyt zaměstnanců na pracovišti.