Bold Gallery se společně s Radkou Bodzewicz připojuje k Signal festivalu originálním multimediálním projektem
Projekt kombinující malbu, videoprojekci i virtuální realitu připravila pod názvem Na Hraně intermediální umělkyně Radka Bodzewicz pro svoji domovskou Bold Gallery u příležitosti Signal Festivalu. Návštěvníci se tak od dnešního dne poprvé mohou díky virtuální realitě stát součástí obrazu a nechat se unést hrou světel, barev a nových technologií, a naplno se tak ponořit do vizuálního zážitku. Fascinující, leč srozumitelnou malbu, jejíž inspiraci můžeme najít v hluboké historii, unikátním způsobem dotváří nejmodernější technologie, pracující se světlem a virtuální realitou. Návštěvníci Bold Gallery budou mít dispozici VR brýle, díky nimž se jim otevře okno do úchvatného světa autorčiny fantazie. „Obraz na plátně je pro mě stále důležitý, stejně tak jako modelování v ruce. Tvorba ve virtuální realitě a pomocí digitálních technologií pro mě odkrývá nové možnosti a inspirace ale každý výtvarník je samozřejmě jiný, já digitální media ráda sleduji, ráda objevuji nové možnosti,“ vysvětluje Radka Bodzewicz.
Fyzický pop-up bude možné v Bold Gallery navštívit od dnešního dne do 17. října, poté se od 18. října do 7. listopadu jej přenese čistě do virtuálního prostoru. Výstava je doprovodným programem Signal festivalu. Více informací na www.boldgallery.art a www.facebook.com/boldgalleryprague/.
Hlavním motivem cyklu obrazů je vznik a zánik, zrození a zkáza lidstva i člověka. Dominuje mu triptych nazvaný „Ragnarok“, tedy „Sudba bohů“ – severský mýtus o boji bohů s jejich protivníky jotuny, končící apokalypsou, která však není definitivní, cyklus zrození, boje a zániku se opakuje. Podobně jako vystavené dílo běží vlastně ve smyčce. Radka Bodzewicz tento obraz rozšiřuje světelnou projekcí, která prostřednictvím u nás dosud nepoužívaného projektoru Lightform na obraz promítá zvolenou selekci světelných paprsků, dodávající mu tak další dimenze a varianty.
„Název nové výstavy odkazuje k nejednoznačnosti a obtížné definovatelnosti tvorby intermediální umělkyně Radky Bodzewicz. Její malba zaujímá prostor mezi skutečností a abstrakcí, motivy oscilují mezi sakralitou a každodenností,” hovoří o výstavě kurátor Radek Wohlmuth. V díle umělkyně najdeme ornament i intuici, prožitek krásna i něčeho tajemného až děsivého, inspiraci středověkem i primitivní malbou. Také způsob, jakým unikátní dílo Radka Bodzewicz předvádí divákovi, má dvoje ukotvení – jak v běžné realitě, tak v té virtuální.
Radka Bodzewicz patří k našim nejoriginálnějším výtvarnicím, které se daří skloubit výrazové prostředky, sdělnost i emocionální sílu tradiční malby s využitím nejmodernějších technologií. Její talent i originální přístup registrovala i prestižní aukční síň Sotheby’s, která loni na podzim zařadila do aukce s názvem 20th Century Art: A Different Perspective a úspěšně vydražila obraz Maska: Vstupní brána (Mask: Entrance Gate). Radka Bodzewicz před čtyřmi lety absolvovala pražskou Akademii výtvarných umění v ateliéru Vladimíra Kokolii. Během roku 2016 studovala na Robert Gordon University-Gray’s School of Art ve skotském Aberdeenu a obdržela grant The Elizabeth Greenshields Foundation. V roce 2018 se stala finalistkou berlínské ceny Leinemann-Stiftung für Bildung und Kunst Award. Vystavuje od roku 2014. Mezi důležité projekty, kterých se účastnila, patří například výstava Přirozený svět / Natural World (Prague House, Brusel) nebo Negativní realismus / Negative Realism (České centrum, Berlín).