Interbrand: Toyota je nejhodnotnější značka mezi auty
Toyota je nejhodnotnější automobilová značka a sedmá nejhodnotnější značka na světě. Aktuální žebříček Best Global Brands 2021 společnosti Interbrand již po osmnácté potvrdil dominantní postavení Toyoty v automobilovém odvětví. Letos byla hodnota značky Toyota oceněna na 54,1 miliard dolarů, což je o 5 procent více než v loňském roce.
Toyota Motor Corporation je v současné době největším producentem automobilů. V první polovině roku 2021 si zákazníci odvezli 5 004 625 osobních vozů značky Toyota a 5 467 218 aut všech značek, které patří Toyota Motor Corporation. Ve svém shrnutí Interbrand zdůrazňuje, že Toyota svoji globální pozici zakládá na bohaté a rozmanité škále automobilů, moderních technologiích a dominanci na trhu s alternativními pohony.
Nové pohony a nové technologie
Toyota se zaměřuje na rozvoj elektrifikovaných automobilů, stále rozšiřuje nabídku modelů s hybridním pohonem, plug-in hybridů, elektromobilů na baterie a vozů poháněných vodíkovým motorem, čímž přispívá k dekarbonizaci dopravy a ekonomiky. Doposud Toyota prodala 18,7 milionů elektrifikovaných aut.
Toyota si buduje pozici i na jiných polích. Investuje obrovské částky do rozvoje nových technologií zlepšujících kvalitu lidského života a přispívá k ochraně životního prostředí a klimatu. Závodní tovární tým Toyota Gazoo Racing si odnáší úspěchy ze světových automobilových závodů, přičemž do automobilového sportu důsledně zavádí technologie elektrifikovaných motorů.
Kompletní žebříček hodnot značek společnosti Interbrand najdete zde.
Nejhodnotnější automobilové značky světa podle zprávy Best Global Brands 2021 společnosti Interbrand:
Umístění v Top 100 | Značka | Hodnota značky (miliard USD) |
7 | Toyota | 54,107 |
8 | Mercedes-Benz | 50,866 |
12 | BMW | 41,631 |
14 | Tesla | 36,270 |
25 | Honda | 21,315 |
35 | Hyundai | 15,168 |
46 | Audi | 13,474 |
47 | Volkswagen | 13,423 |
52 | Ford | 12,861 |
58 | Porsche | 11,739 |
Nejhodnotnější značky světa podle zprávy Best Global Brands 2021 společnosti Interbrand:
Místo | Značka | Sektor | Hodnota značky (miliard USD) |
1 | Apple | Technologie | 408,251 |
2 | Amazon | Prodej | 249,249 |
3 | Microsoft | Technologie | 210,191 |
4 | Technologie | 196,811 | |
5 | Samsung | Technologie | 74,635 |
6 | Coca-Cola | Nápoje | 57,488 |
7 | Toyota | Automobilový průmysl | 54,107 |
8 | Mercedes-Benz | Automobilový průmysl | 50,866 |
9 | McDonald’s | Restaurace | 45,865 |
10 | Disney | Média | 44,183 |