Módní značka BANDI úspěšně prošla pandemií a chystá nové prodejny
Pandemie covid-19 tvrdě zasáhla celou řadu odvětví včetně oděvního průmyslu. Ten se od jara 2020 potýkal s nuceným uzavřením obchodů, ke kterému došlo několikrát v rámci vládních protipandemických opatření. Zatímco některé firmy a značky zkrachovaly, české značce pánských obleků BANDI se podařilo kritické období zvládnout, zůstat v zisku a investovat do dalšího rozvoje. Ten má mimo jiné podobu nových prodejen v České republice i na Slovensku, jejichž otevření se chystá během letošního roku.
Z pohledu překážek v prodeji oblečení byl pro společnost BANDI VAMOS a.s. kritický především rok 2020, kdy byly její obchody půl roku zavřené. I tak ale dokázala naplno využít měsíce, kdy se mohlo v obchodech prodávat, a zaznamenala celkové tržby v objemu cca 250 milionů korun. Čistý zisk pak dosáhl hodnoty cca 22 milionů korun, což bylo oproti roku 2019 výrazně méně. V kontextu komplikovaných událostí roku 2020 šlo ovšem o velký úspěch.
Rok 2021 už ale podle slov majitele značky vypadá z pohledu zisku opět velmi dobře. “Za loňský rok již máme předběžné výsledky. Navzdory tomu, že jsme měli od začátku roku zavřené prodejny a nemohli pracovat, podařilo se od 10. května obsloužit klienty v objemu přes 370 milionů korun. Co se týká zisku, na to si musíme ještě počkat. Představu mám. Ovšem s ohledem na vysoké investice v posledním kvartálu roku je potřeba počítat se ziskem okolo 62 milionů korun,” upřesňuje Andrej Bandi Vámoš.
Investicemi je myšlena především realizace dalších značkových prodejen BANDI v České republice, ale také na Slovensku. “Prodejnu v pražské Michli letos přestěhujeme do nových, větších prostor o velikosti 700 m². Ta současná, o šesti zkušebních kabinkách, již není dostačující. Tvoří se dlouhé fronty a je to na úkor nákupního komfortu klienta. V Liberci budeme otevírat novou prodejnu. Pracujeme také na nových prodejnách v Žilině, v Banské Bystrici a v Košicích. I když se některé z těchto jmenovaných budou zařizovat například v únoru, museli jsme se přizpůsobit současnému nedostatku materiálu a zboží pro realizaci projektů nových prodejen a nakoupili vše potřebné již nyní,” říká Vámoš.
Nárůst prodejů zaznamenává značka BANDI každým rokem. Průměrně prodá ročně něco málo pod 30 tisíc kusů obleků. „Letos se mohou zákazníci těšit na barevný profil pánských obleků. Naši návrháři si s tím opravdu skvěle pohráli,“ dodává Andrej Bandi Vámoš.