Sdílená auta už využilo 21 % obyvatel Prahy a 10 % obyvatel Brna
Plných 21 procent Pražanů už někdy využilo nebo stále využívá sdílená auta, takzvaný carsharing. V Brně je to 10 procent obyvatel. Vyplývá to z výzkumu agentury NMS, prováděného v červnu 2022.
V Praze zná carsharing 76 procent dospělých, v Brně 58 procent, vyplývá dále z výzkumu. Nejznámější carsharinfgovou firmou je podle společnost Car4Way, kterou zná 54 dotazovaných. Na dalších místech se umástily značky Anytime (22 %) a HoopyGo (15 %).
“Zaujal nás vysoký podíl lidí, kteří zvažují nahrazení druhého auta carsharingem. 59 % lidí ve městech uvažuje o tom, že nebude kupovat do rodiny druhé auto a bude využívat půjčené auto jako druhý vůz a téměř 50 % lidí by se nebálo využít službu v rámci své dovolené po České republice nebo i do zahraničí.” doplňuje k výsledkům průzkum Kamil Kunc, Client Service Director NMS Market Research.
A co nejvíce zákazníci oceňují na nejznámější firmě Car4Way? Plných 69 % jejích zákazníků oceňuje, že společnost nabízí v ulicích měst nové vozy, čímž se liší od konkurence. 64 % zákazníků pak oceňuje jednoduchost cenové nabídky a 63 % jednoduchou registraci ke službě, a to i jen pomocí mobilního telefonu, se kterým se pak dají odemykat sdílená auta.
Obecně pak zákazníci oceňují flexibilitu, kterou jim carsharing přináší, a možnost přizpůsobit výběr vozu svým individuálním potřebám. Není problém velice jednoduše najít odpovídající vůz skrze mobilní aplikaci a vydat se na cestu a to i například z letiště, kde má Car4Way jako jediný carsharing v České republice parkovací stání.
„Můžete si půjčit auto ve městě a nechat ho v těsné blízkosti Terminálu 1. Nebo na vás každý den čeká třicet aut připravených k cestě z letiště do města. Ideální forma přepravy, když nechcete přestupovat, máte pozdní let a nechce se vám tahat s kufry,“ vysvětluje jeden z hlavních benefitů marketingový manažer CAR4WAY Josef Ciglanský. Zdůraznil i enviromentální aspekt carsharingu, kdy jedno sdílené auto v průměru nahradí 8 až 12 soukromých vozů v ulicích velkoměsta.
Informace o průzkumu: Průzkum provedla agentura NMS Market Research v červnu 2022 online v Českém národním panelu dotazováním na reprezentativním vzorku 519 respondentů z Prahy a Brna ve věku 18-55 let.