Happening TERIBEAR pohnul Prahou, pět milionů korun pomůže dětem
Osmý ročník týdenního happeningu TERIBEAR hýbe Prahou, aneb Prima den s medvědem: powered by ŠKODA AUTO, je za námi. Do charitativního happeningu se zapojilo 11 644 lidí, kteří společnými silami zdolali 149 056 kilometrů, ty partneři akce proměnili na 3 724 305 korun, které pomůžou opuštěným dětem. Jako poděkování všem účastníkům a dárek k 25. narozeninám nadace se partneři v závěru happeningu rozhodli dorovnat částku pomoci na finálních 5 000 000 korun. Akce se v letošním roce konala na pražské Letné po dvou ročnících, které probíhaly kvůli covidovým omezením online.
„Díky moc všem, kteří jste i přes nepřízeň počasí přišli na Letnou. Byla jsem dojatá, když jsem viděla, že se na trati v dešti pohybují lidé napříč generacemi, s úsměvem a chutí pomáhat. To se těžko popisuje, to se musí zažít. Budu se na vás těšit zase příští rok, říká patronka nadace Tereza Maxová.
Největší počet kilometrů připsal svým pohybem do výsledné tabulky Milan Javornický, který za sedm dní naběhal na trati 507 kilometrů a dětem tak přispěl částkou 12 675 Kč. „Z okruhů pomoci jsem si vybral podporu dětí po odchodu z ústavní péče, protože to považuji za slabší místo, přechod dětí z dětských domovů do společnosti je pro hodně mladých lidí kritický. Sám mám profesní zkušenost s prací v dětském domově, proto jsme se rozhodl běhat pro ně,“ říká Milan Javornický.
Na celkově druhém místě se umístil Jan Čížek, který se charitativního happeningu účastní každoročně, letos naběhal 413 kilometrů. Třetí příčka v celkové pořadí patří Michaelu Smithovi s 351 kilometry. V kategorii žen se na prvním místě s 313 kilometry umístila Marcela Kilarská. V dětské kategorii do 12 let byla nejpilnější sběratelkou kilometrů Henrika Sekowská se 183 kilometry. Na teribeařím okruhu bylo možné potkat také týmy, většinou ve stejných dresech. V letošním roce největší počet kilometrů nasbíral tým Accenture, celkem 4 988 km. V kategorii rodinných týmů byl nejúspěšnější tým Sekáči ve vaně, do kterého patří například i vítězka dětské kategorie, společně zdolali 795 km.
Za firemní týmy sbírali kilometry na trati také partneři akce, tradičním generálním partnerem je ŠKODA AUTO: „Sociální angažovanost je ve ŠKODA AUTO jednou z hlavních složek strategie NEXT LEVEL – ŠKODA STRATEGY 2030. Proto z našeho přesvědčení a ze srdce dlouhodobě a vytrvale podporujeme charitativní organizaci TERIBEAR. Počet 11 644 účastníků a vybraná částka 5 000 000 Kč působivě dokazují, čeho můžeme naší pomocí společně dosáhnout. Ráda bych srdečně poděkovala všem účastníkům, partnerům a sponzorům za jejich nasazení a podporu. Už nyní se těšíme na další ročník,“ říká Maren Gräf, členka představenstva společnosti ŠKODA AUTO za oblast Lidé a kultura.
Firemní tým měl na státu také hlavní mediální partner: „Potěšilo mě, že Teribear se po dvou letech ve virtuálním světě vrátil na původní místo činu, a na Letné byla opět příležitost potkat se naživo. S kolegy z týmu mediální skupiny MAFRA jsme samozřejmě byli u toho a rádi povzbudili „méďu hrdinu“ na cestě do úspěšného cíle. Vůle pomoci a podpořit dobrou věc, zvláště v této náročné době, mezi lidmi nechybí, a to je vždy pozitivní zpráva,“ říká Miloslava Nováková, ředitelka Corporate Affairs pro Česko a Slovensko mediální skupiny MAFRA.