Bedýnky z Lidlu plné ovoce a zeleniny šetří jídlem
Společnost Lidl pokračuje ve svém dlouhodobém směřování k udržitelnosti. Od pondělí 15. listopadu si tak budou moci zákazníci ve všech 283 prodejnách zakoupit za symbolickou cenu 25 Kč bedýnky plné ovoce a zeleniny, které mají za cíl snížit plýtvání jídlem.
Food waste neboli plýtvání jídlem je celosvětový problém, který se musí začít co nejdříve řešit. A kdo by k tomu mohl přispět, jsou obchodní řetězce. „Tímto novým projektem bychom rádi našim zákazníkům ukázali, že i my nad plýtváním potravinami přemýšlíme, snažíme se jít odpovědným směrem a minimalizovat odpad. V našich prodejnách už z podstaty zbývá určité množství zboží, které je dále neprodejné, i když je ve vysoké kvalitě. Toto jsme již výrazně snížili naším propracovaným objednávkovým systémem prodejen, ale chceme jít ještě dál. Začali jsme tak spolupracovat s potravinovými bankami nebo také se zoologickými zahradami, kam dodáváme ovoce a zeleninu, která se již neprodá. A právě u tohoto sortimentu nás napadla další možnost využití. Často nám totiž zůstávaly v prodejnách nepoškozené kusy, bohužel však např. s protrženou síťkou (obalem). To na kvalitu ovoce a zeleniny samozřejmě vliv nemá, rozhodli jsme se proto zkusit zákazníkům nabídnout koupi jiným způsobem. A reakce při testovacím režimu v několika prodejnách nás velmi mile překvapily,“ komentuje nový projekt bedýnek tiskový mluvčí Lidlu Tomáš Myler,
Zákazníci si již k dnešnímu dni mohou zakoupit ve všech prodejnách Lidl 3 kilové bedýnky plné různorodého ovoce a zeleniny za jednotnou cenu 25 Kč. Ty budou umístěny v prostoru za pokladnami a dle situace doplňovány po celý den. Zákazník zaplatí při svém nákupu a pak si už jen bedýnku vezme. Mezi takto prodávaný sortiment budou patřit také květiny, samozřejmě opět ve stoprocentní kvalitě.
To, že se omezování plýtvání jídlem vyplácí, dokládá opět Tomáš Myler. „Spočítali jsme, že když půjdeme tímto směrem, zachráníme za rok více než 3 800 tun ovoce a zeleniny. Stejnou zprávu bychom bedýnkami rádi předali našim zákazníkům, aby se nad hospodařením s potravinami také zamýšleli, a pomohli tak aktuální situaci posunout tím správným směrem,” uzavírá.