Benefity pro zaměstnance nezrušil u LemonPay ani jeden klient
Stále není jasné, zda vláda kvůli úspornému balíčku zruší daňové zvýhodnění zaměstnaneckých benefitů. U zaměstnavatelů je však přístup jasný – o tento nástroj nechtějí přijít. „Ohledně celé legislativy teď panuje u klientů poměrně silné přesvědčení, že benefity jsou natolik klíčové a oblíbené, že nedochází k jejich zrušení,“ prohlásil Zoltán Finta, obchodní ředitel LemonPay – české elektronické benefitní platební karty pro zaměstnance. „I přes nejisté vyhlídky neevidujeme o letních měsících ani jedno avízo ohledně odstoupení od smlouvy.“
Vláda stále ve svém konsolidačním balíčku uvažuje zrušit daňového osvobození volnočasových benefitů pro zaměstnance, minimálně se o tom stále jedná. Jenže praxe je taková, že o toto zvýhodnění firmy přijít nechtějí. Zvlášť v době vysoké inflace jsou benefity důležitou výhodou pro rodiny s dětmi. „I přes letní období uzavíráme zajímavé obchodní případy a získáváme nové klienty. Zaměstnavatelé vědí, že tyto benefity jsou v současné době nutnou součástí celé firemní kultury,“ prohlásil Zoltán Finta z LemonPay, která patří mezi největší hráče elektronických stravenkových karet.
Nejpopulárnější jsou volnočasové benefity, vzdělávací kurzy nebo příspěvky na rodinné rekreace nebo na různé pohybové aktivity. „Sportovní kluby, zejména venkovní sportoviště pro tenis, beachvolejbal, koupaliště a hřiště pro míčové sporty jsou momentálně na historickém maximu zájmu. Očekáváme, že po skončené léta dojde k přesunu preferencí do indoor sportovišť a wellness služeb,“ upřesnil Finta, podle kterého roste zájem také na dětské kroužky spolu s organizovanými aktivitami pro děti v předškolním věku.
„Slabší nabídka způsobuje velký zájem a denně administrujeme úhrady předem na konec leta nebo září. Nově jsou žádané také o dětské pobyty v lázních vhodných pro léčbu ekzémů, astmatu a alergii.“