BILLA přestává používat papírové cenovky v úseku ovoce a zeleniny

Obchodní řetězec BILLA přestal na konci května používat ve všech svých prodejnách papírové cenovky v úseku ovoce a zeleniny. Zjednoduší tím svým zákazníkům nákup a ušetří i 21 tun papírového odpadu. Roční spotřeba 53 milionů cenovek znamená rovněž záchranu 55 vzrostlých stromů od pokácení.

Papír se v přírodě rozkládá přibližně půl roku. Samolepky navíc obsahují lepidlo, takže jejich rozklad trvá jeden až dva roky. Jakékoli snížení ekologické zátěže má v současné spotřební době zásadní dopad na zlepšování životního prostředí a každá společnost, která snižuje produkovaný odpad se chová odpovědně a ve prospěch nás všech,“ říká profesor Vladimír Kočí z VŠCHT, věnující se environmentálním dopadům lidské činnosti, environmentálním vědám, a především produktové ekologii.

Zavedením vážení zboží přímo na pokladně našim zákazníkům usnadňujeme a zrychlujeme jejich nákupy. Současně to znamená významnou ekologickou ochranu. Díky tomuto řešení ročně v odpadu neskončí více než 53 milionů takových samolepek. Celkem je to přes 21 tun odpadu. Kdybychom to přepočítali na archy papíru, pak je to více než 4 miliony papírů A4, na jejichž výrobu by bylo potřeba více než 55 vzrostlých stromů,“ říká Dana Bratánková, vedoucí korporátní komunikace & Public Affairs BILLA Česká republika. 

You may also like...