Červenec je měsícem pikniků. 70 % lidí ho tráví s přáteli nebo rodinou
Červencové teplé počasí, relax na dece, vlastnoručně připravené jídlo a osvěžující pití. Tak si Češi a Slováci podle průzkumu společnosti Coca-Cola nejčastěji představují správný piknik. Zatímco mladí lidé si tento oblíbený druh stolování častěji spojují s pobytem v přírodě, starší si ho raději dopřávají doma na zahradě či na chalupě. V jednom se ale obě skupiny shodují. Přes 70 % lidí si piknik nejčastěji užívá s rodinou či přáteli. Jako příležitost pro romantickou schůzku ho naopak vidí jen 15 % dotázaných.
Červenec je měsíc pikniků. Přestože podmínky pro outdoorový relax s přáteli u dobrého jídla a pití na dece panují v Česku a na Slovensku po celé léto, téměř polovina lidí si s piknikem spojuje hlavně první prázdninový měsíc. Průzkum společnosti Coca-Cola dále ukázal, že základní podmínkou pro povedený piknik je podle většiny dotázaných dobrá společnost. Mladší lidé si pod tímto pojmem nejčastěji představují setkání s přáteli či romantiku s partnerem a neváhají za piknikem vyrazit do přírody či k vodě, starší lidé naopak obvykle piknikují s rodinou doma či na chalupě. Dobré jídlo a pití si ale rádi dopřejí všichni.
Jídlo především vlastní, k pití voda a sycené nápoje
Překvapivě málo milovníků pikniku si jídlo a pití pro tuto příležitost objednává z restaurace, nebo ho koupí cestou v obchodě – takovou variantu volí jen 7 % Slováků a 10 % Čechů. Naprostá většina naopak sází na vlastnoruční přípravu pokrmů. Při výpravách do přírody či parku to jsou obvykle sendviče, obložené chleby, ovoce či zelenina. Piknik doma nebo na chalupě se pak častěji pojí s teplou domácí kuchyní. Sušenkami či oříšky se odbude jen málokdo.
Z nealkoholických nápojů si na piknik lidé berou nejčastěji vodu, která je první volbou pro čtvrtinu dotázaných, hned v závěsu jsou sycené nealkoholické nápoje, jako je právě Coca-Cola, Fanta nebo Sprite – každou z těchto variant preferuje zhruba pětina lidí. Naopak kávu nebo čaj si lidé spojují spíše s jinými příležitostmi. Jak Češi, tak Slováci si k pikniku rádi dopřejí také alkohol. Alespoň příležitostně ho do svého piknikového koše zařadí 70 % Slováků a přes 80 % Čechů.
Odpolední piknik se může protáhnout
Přestože se bez jídla a pití piknik neobejde, lidé berou posezení na dece spíše jako relax než jako plnohodnotné jídlo. Více než tři čtvrtiny respondentů proto směřují svoje pikniky do odpoledních hodin mezi oběd a večeři. Pro třetinu lidí je ideální délka pikniku 2-3 hodiny. Ještě více dotázaných ale uvedlo, že v dobré společnosti přestávají sledovat čas, a tak se jim může piknik protáhnout.
Zajímavá je také skutečnost, že na pikniku lidé příliš nešetří, a to napříč všemi věkovými skupinami. Alespoň 200-300 korun na osobu utratí přes 70 % Slováků a více než 80 % Čechů. Pro zhruba každého osmého dotázaného je pak obvyklý piknikový rozpočet dokonce nad 500 korunami na osobu.
Soutěž s Coca-Colou o piknikové vybavení
O ještě příjemnější a autentičtější piknikovou atmosféru se může letos v létě pokusit každý, kdo v Česku či na Slovensku sáhne po osvěžující lahvi s Coca-Colou. Stačí prostřednictvím jedinečné aplikace Coke App soutěžit pomocí kódů ze spodu víček a QR kódů na obalu.
„Češi a Slováci piknikování milují. A protože právě vstupujeme do hlavní piknikové sezony, rozhodli jsme se připravit pro naše zákazníky soutěž o atraktivní piknikové pomůcky. Už jejich příští relax na dece s dobrým jídlem a Coca-Colou tak může být bohatší o nové piknikové koše, houpací sítě, tašky, deky, reproduktory či stylové slaměné klobouky,” uvádí Mária Drotárová, brand manažerka značky Coca-Cola.
Hlavní cenu v soutěži, jež bude v Česku i na Slovensku probíhat od 4. července až do konce srpna, pak představují poukazy na nejkrásnější možné ubytování od Amazing Places. Výherci tak budou mít skvělou příležitost zažít piknik na netradičním zajímavém místě.