Češi se více zaměřují na zdravější druhy pečiva, častěji kupují celozrnné a žitné výrobky

Rok po úspěšném uvedení žitného Mlynářského chleba, kterého se jenom za prvních osm měsíců prodalo více než milion kusů, Albert vytvořil vlastní recept i na žitný rohlík. Stálicí v jídelníčku Čechů je klasický bílý rohlík, u zákazníků v posledních letech roste také obliba sortimentu pečiva, které je zdravější. Exkluzivní průzkum obchodů Albert* ukázal, že více než polovina (55 %) Čechů za posledních pět let změnila své stravovací návyky a při nákupu pekárenských výrobků se nyní zaměřuje na zdravější produkty s obsahem celozrnné či žitné mouky. Na trend reagují i obchody, které rozšiřují nabídku tohoto pečiva.

Rohlík je v prodejnách nejoblíbenějším druhem pečiva a nejprodávanější položkou vůbec. „V našich obchodech ročně prodáme několik stovek milionů kusů,“ říká Tomáš Beran, manažer sortimentu pečiva obchodů Albert. Albert nyní připravil zdravější variantu rohlíku s vysokým podílem žita.

Zákazníci dnes řeší nákup pečiva více než v minulosti. „Častěji si například čtou etiketu a zajímají se o složení pečiva. Důvodem je zdravý životní styl, ke kterému patří také zdravá strava. Tento trend umocnila i stávající koronakrize,“ říká Tomáš Beran a doplňuje: „Výběr pečiva podle složení a preference celozrnného či žitného je trendem nejen u zákazníků ve velkých městech, ale také v menších městech a na venkově.“

Výsledky průzkumu jeho slova potvrzují. Pro Albert jej prováděla společnost Ipsos. Za zdravé považují zákazníci pečivo, které je zejména celozrnné, obsahuje vysoký podíl žitné mouky nebo má ve složení semínka. Více než polovina dotázaných (52 %) se shodla na tom, že nejdůležitější vlastností rohlíku je jeho křupavost. Pětina respondentů pak považuje za nejdůležitější aspekt, aby bylo pečivo nadýchané.

Rohlík je nejprodávanějším a nejoblíbenějším pečivem

Popularitu rohlíku potvrzuje i průzkum**, podle kterého alespoň občas zařazuje rohlík do jídelníčku 9 z 10 Čechů, přičemž nejčastěji si pro něj zajdou do supermarketu (59 %) nebo do specializované prodejny či pekárny (24 %). Proto zavádí Albert do nabídky žitný rohlík. „Spojuje v sobě všechny důležité vlastnosti dobrého rohlíku, jak si ho lidé představují, a navíc odpovídá i aktuálnímu trendu zdravého životního stylu. Našim cílem bylo vytvořit recepturu na křupavý, nadýchaný produkt s vysokým podílem žita, který obsahuje také semínka. Mlynářský rohlík nabízíme ve všech našich prodejnách,“ popisuje Tomáš Beran.

* Průzkum Ipsos pro společnost Albert ČR (ČR, únor 2021, vzorek 525 respondentů)
** Průzkum Ipsos pro společnost Albert ČR (ČR, březen 2019, vzorek 525 respondentů)

You may also like...