Česká benefitní karta LemonPay vyrostla od začátku roku o více než 30 procent
O českou elektronickou benefitní kartu, která byla uvedena na trh v minulém roce, je stále větší zájem. LemonPay eviduje nárůst od začátku roku o 36 % a trend je nadále na vzestupu. Některé firmy kombinují využití se stravenkovým paušálem. „Příspěvky posílají rovnou na kartu LemonPay, čímž se oddělují benefity od hrubé mzdy. V praxi se ukazuje, že když zaměstnavatelé posílají prostředky na stravování rovnou na účet, nejedná se o viditelný benefit,“ prohlásila Kateřina Šechovcová, tisková mluvčí LemonPay, kterou automaticky přijímá většina platebních terminálů a disponuje tak nejširší akceptační sítí.
V současné době využívají českou benefitní kartu vyšší počty desítek tisíc klientů. Celkem 70 % zájemců o LemonPay tvoří menší a střední firmy. „Převažují klienti z tohoto prostředí, protože jejich exekutivní schopnost pro změnu a implementace moderních benefitů je u nich velice rychlá,“ popsal Andrej Kačur, datový analytik z LemonPay, o kterou mají zájem také větší společnosti nebo nadnárodní korporace. „Vyhovuje jim přejít od papírových stravenek do funkčně daleko příjemnějšího řešení, ve kterém si mohou jednoduše nastavit benefity pro své zaměstnance.“
Podle LemonPay řeší velká část firem benefity komplexně. Jako prioritní nejsou pouze příspěvky na stravování, ale čím dál podstatnější se stávají příspěvky na lékařskou péči, zubaře, vitamíny, online školení, sport, dovolenou, regeneraci a další volnočasové aktivity. „V rovině atraktivity firem a jejich náborových a HR aktivit je LemonPay ceněným prostředkem, jelikož lze v inzerci práce uvést možný příspěvek na desítky různých benefitů. Papírové stravenky už nejsou zdaleka atraktivní,“ popsal mluvčí Kateřina Šechovcová.
Aktuálně se preference klientů přesunuly zejména na rozvoz potravin, hotových jídel, a různých fresh-bedýnek, nebo delikates. Žádané jsou také nákupy přes různé online služby nebo rozvozové služby restaurací. „Všimli jsme si, že se do firem čím dál více nakupuje také ovoce a zelina z malých farem či bio provozoven,“ popsal datový analytik Kačur z LemonPay, která je vydávána ve spolupráci s Mastercard a koncem roku se rozšířila o klienty z Gusto Karty, čímž se dostala mezi pět nejsilnějších hráčů na trhu.
V letošním roce se chce česká benefitní karta soustředit na rozvoj služeb pro klienty a v průběhu roku představí další technické vylepšení. „Plánujeme spustit hned několik inovací, které přinesou klientům nové výhody a zpříjemnění při používání LemonPay. Vylepšení se budou týkat nasazení nových funkcí, automatizace a digitalizace, online podpory, eliminaci administrativy, ale také doplňkových služeb a věrnostních a motivačních systémů,“ dodala mluvčí Šechovcová.