České dráhy letos převezmou do provozu dalších 12 lokomotiv Siemens Vectron
Národní železniční dopravce letos uvede do provozu dalších 12 lokomotiv Siemens Vectron pronajatých od leasingové společnosti RSL.
„l letos a příští rok budeme pokračovat v postupném naplňování rámcového kontraktu se společností RSL na pronájem 50 lokomotiv Siemens Vectron. Letos převezmeme do provozu 12 a příští rok dalších 22 lokomotiv. Tím naplníme celý objem rámcové smlouvy. Moderní interoperabilní lokomotivy jsou vybaveny zabezpečovacím systémem ETCS a využijeme je k náhradě neperspektivních řad na koridorech, kde začne od 1. ledna 2025 výhradní provoz pod dohledem ETCS. Půjde hlavně o relace Praha – Brno – Budapešť, Praha – Ostrava nebo Praha – České Budějovice – Rakousko,“ říká Jiří Ješeta, člen představenstva a náměstek generálního ředitele ČD pro osobní dopravu.
Lokomotivy Vectron pronajaté od RSL jsou určené pro provoz v České republice, Maďarsku, Německu, Polsku, Rakousku a na Slovensku na tratích napájených systémy 3 kV DC, 25 kV 50 Hz AC a 15 kV 16,7 Hz AC. Jsou vybaveny národními a evropským vlakovým zabezpečovacím systémem ETCS a radiovou komunikací GSM-R. Disponují trakčním výkonem 6400 kW a jejich maximální rychlost je 200 km/h. Vectrony budou leasingovou společností předávány letos postupně od května do konce roku.
České dráhy v současnosti provozují 27 lokomotiv Vectron od leasingových společností ELL a RSL. Jedna lokomotiva je ve vlastnictví dopravce. Stroje pokrývají především provoz linky Berliner Praha – Berlín – Hamburk / Kiel, Slovácký expres v úseku Praha – Staré Město u Uherského Hradiště, Západní expres a Krušnohor v úsecích Praha – Plzeň – Cheb a Cheb – Ústí nad Labem společně s netrakčními jednotkami InterJet. Typ Siemens Vectron provozuje také dceřiná společnost ČD Cargo a v rámci mezistátní dopravy lze vidět v čele expresů Metropolitan také Vectrony provozované slovenskou společností ZSSK.
České dráhy objednaly u společnosti Siemens Mobility také 50 lokomotiv Vectron s maximální rychlostí 230 km/h. Dodány budou od roku 2025 a jezdit budou např. s netrakčními jednotkami ComfortJet na relacích do Hamburku, Grazu nebo Budapešti.