Cestovní ruch se vrací do normálu, Invia hlásí extrémní zájem turistů o letní dovolenou
Během několika posledních dnů se cestovní ruch vrací ke stejným trendům, které platily před korona krizí. Poptávka po zahraničních zájezdech se podle dat cestovní agentury Invia zvýšila o 380 procent, prodeje o 290 procent a obrat o 400 procent.
Do konce června by také měla být u Invie vyřešena všechna zbývající storna a ke stejnému datu by klienti měli dostat zpět své peníze nebo vouchery za zrušenou cestu.
„Evidujeme extrémně zvýšený zájem o zahraniční zájezdy, stejně jako v minulých letech se klienti nejvíce ptají na Řecko, které si loni vybralo 21 procent klientů, a také Bulharsko, kam by se mělo znovu začít létat od 7. července. Prodáváme už zájezdy na červenec i srpen,“ popisuje mluvčí cestovní agentury Invia Andrea Řezníčková.
Klienti podle ní také netrpělivě vyhlíží obnovení letů do Tuniska coby první země mimo Evropskou unii, k němuž dojde 27. června. Spousta dotazů směřuje také na druhý nejoblíbenější Egypt, kam loni odcestovalo téměř 17 procent klientů, a také Turecko, které je na žebříčku oblíbenosti na třetím místě, přičemž loni tu strávilo dovolenou 10 procent českých turistů.
„Zpřístupnění Egypta a Turecka očekáváme začátkem srpna, klienti však už teď kupují zájezdy na září. Pokud srovnáme poslední týden v květnu, tedy týden před vydáním takzvaného semaforu, kdy ještě nebyla jasná pravidla a informace, k dnešnímu dni evidujeme nárůst poptávky o 380 procent, prodaných zájezdů je o 290 procent více, a obrat narostl o 400 procent,“ popisuje pozitivní změny Andrea Řezníčková.
Ceny zájezdů se přitom nezvyšují a zůstávají na loňské úrovni, kdy průměrný zájezd do Řecka stál 15 300 Kč, do Egypta 15 000 Kč a do Turecka 17 000 Kč na jednoho cestujícího. „Pokud by se do budoucna s cenami ještě hýbalo, tak spíše směrem dolů,“ dodává Řezníčková.
Vouchery do konce června
K běžné předkoronavirové situaci se pomalu vrací i samotné fungování cestovní agentury Invia. Všechny její pobočky jsou již otevřené. „Část kolegů se také po nucené pauze vrací z překážek zpět do pracovního procesu, díky čemuž máme opět větší kapacity zodpovídat dotazy klientům. Do konce června by se díky tomu měly konečně vyřešit všechny zbývající zrušené zájezdy, za které klienti dostanou zpět peníze nebo vouchery,“ doplňuje Řezníčková.
Pozitivním důsledkem je mimo jiné také to, že na infolince agentury Invia už není automatický robot, ale zákazníci se opět dovolají živým operátorům, i když zatím jen do šesté hodiny večerní, zatímco dříve linka fungovala až do deseti hodin večer.
Pro některé cestovatele je paradoxně současná situace k cestování obzvlášť lákavá – chtějí si užít dovolenou bez přelidněných pláží a vidět oblíbené turistické cíle bez davů lidí.
O společnosti Invia.cz, a. s.
Společnost Invia.cz, a. s., je největší cestovní agentura v České republice a autorizovaný prodejce zájezdů více než 300 renomovaných a pojištěných cestovních kanceláří působících na českém a slovenském trhu. Zákazníkům nabízí neustále aktualizovanou nabídku zájezdů v přehledné, jednotné formě, čímž šetří jejich čas při plánování dovolené. Invia navíc poskytuje unikátní produkt Faktor 100, který chrání klienty při krachu cestovní kanceláře, a zajišťuje tak nejbezpečnější nákup dovolené na českém trhu.
Webové stránky invia.cz byly v roce 2012 vyhodnoceny jako absolutní vítěz soutěže WebTop100 v kategorii Obchod a služby a zároveň oceněny 1. místem v kategorii Cestovní ruch. V prestižní anketě TTG Travel Awards byla Invia v letech 2013–2016 oceněna jako nejlepší online prodejce.