Cisco AppDynamics: Nezapomenutelná dovolená začíná bezchybnými aplikacemi
Prázdninová sezona je v plném proudu. Turistické statistiky ukazují, že se lidé po celém světě snaží dohnat, co zameškali během dvou letech proti pandemických opatření. Češi nejsou výjimkou a za hranice vyrážejí v naprosto rekordních počtech. Téměř tři čtvrtiny dovolenkářů se letos při svých cestách spoléhají na pomoc aplikací v chytrém telefonu. Podle celosvětového průzkumu laboratoří AppDynamics společnosti Cisco stojí za jednou dovolenou v průměru 27 online služeb nebo aplikací. Pomáhají s rezervací ubytování, plánováním cesty, nákupem letenek, ale také hlídáním počasí či objednáváním jídla. Podle expertů z AppDynamics je proto klíčové, aby firmy a vývojáři nepodcenili zátěžové testování a optimalizaci výkonu svých aplikací.
Prázdniny u moře s mořem aplikací
Lidé se během pandemických let naučili v mnohem větší míře využívat digitální služby a aplikace. Zjednodušují jim nejen každodenní život, ale také čas trávený na dovolené. Proto se v poslední době zvyšují nároky na funkčnost a stabilitu digitálních pomocníků. Podle studie AppDynamics, založené za odpovědích více než 12 000 uživatelů ve dvanácti zemích, se tolerance uživatelů k chybovosti a špatnému výkonu snižuje zejména v období prázdnin.
Spousta lidí aplikace v telefonu používá k vyhledání a zamluvení letenek, jízdenek nebo ubytování. Selhání některé z těchto cestovních aplikací by pro 71 % respondentů znamenalo narušení dovolené. Že by takovéto selhání mohlo dokonce ohrozit jejich celý zájezd si myslí 42 % dotazovaných. Přibližně stejný počet prázdninových cestovatelů je přesvědčen, že naprosto znehodnotit odpočinkový zážitek jim může selhání aplikací zajišťujících cestovní dokumenty a platby.
Mnohem závažnější a rozsáhlejší důsledky mohou o dovolených způsobit i problémy aplikací, kterým za jiných okolností nepřikládáme takovou váhu. Více než polovina respondentů (přesně 57 %) uvedla, že selhání aplikací a online služeb pro zabavení dětí může vyústit v naprostou katastrofu.
Kdo mlčí, nemusí být spokojený
V rámci průzkumu upozorňovali respondenti na širokou škálu nepříjemností, které stojí za jejich špatnou uživatelskou zkušeností s aplikacemi a službami pro plánování, rezervace a cestování. Patří mezi ně problémy s platbami, špatná konektivita, padání aplikace nebo celého zařízení, nereagující stránky, potíže s přihlášením či problémy s ochranou osobních údajů.
V době, kdy ke každé aplikaci nebo službě existuje řada konkurenčních řešení, se uživatelé se špatně fungujícím produktem nesmíří. Nepřekvapí proto, že 39 % jich při problémech s aplikací pro plánování, rezervaci nebo cestování okamžitě přejde na konkurenční alternativu.
Pro firmy a vývojáře by mělo být alarmující, že pouze 9 % nespokojených zákazníků by kontaktovalo společnost stojící za špatně fungující digitální službou. Značky by si proto měly uvědomit, že když nemají negativní zpětnou vazbu, ještě to neznamená, že jejich aplikace bezvadně funguje. Zákazníci prostě odcházejí, aniž by o tom dali vědět.
Fungující aplikace = skvělé zážitky
Výsledky dotazování AppDynamics ukazují, že letos by se společnosti měly soustředit na to, aby svým uživatelům umožnily bezproblémovou digitální dovolenou. Lidé si touží vychutnat dlouho odříkaný odpočinek a nechtějí si kazit dovolenou špatně fungující technologií. A pokud k něčemu takovému dojde, rozhodně si to budou dlouho pamatovat.
Aby k těmto problémům nedošlo, poskytovatelé aplikací potřebují řídit a optimalizovat jejich výkon ve stále složitějším a roztříštěnějším IT prostředí. To znamená zajistit, aby specialisté měli přístup k jednotnému pohledu na výkon a dostupnost napříč celým IT prostředím. Jinými slovy potřebují „full-stack observability“.
Navíc je potřeba propojit data o chování a výkonu systému s obchodními metrikami v reálném čase. Jen díky tomu mohou specialisté přesně určit problémy a řešit je podle skutečných priorit.
Pro mnoho firem podnikajících v cestování a pohostinství byly uplynulé roky náročné. Tato sezona je skvělou šancí odrazit se ode dna, přitáhnout zpět stávající zákazníky a oslovit zcela nové. Podle průzkumu AppDynamics totiž 81 % respondentů plánuje během letních měsíců vyrazit na dovolenou.
Pokud chtějí značky toto oživení zužitkovat, měly by si uvědomit, že lidé budou v roce 2022 na svých cestách závislí na digitálních službách, a nebudou tolerovat jejich selhání.