Citroën ČR hodnotil rok 2024 a představil nový C3

Na druhou polovinu ledna svolal ředitel značky Citroën v ČR  František Neuman motoristické novináře na zámek v Průhonicích u Prahy. Na programu byla bilance roku 2024, plány na rok 2025 a představení první letošní novinky – vozu Citroën C3.

V konferenčním sále zámku shlédli hosté nejprve divadelní etudu z dob Francouzské revoluce – vyhnání šlechty z panského sídla. Evropská produktová kampaň z doby revoluce bude totiž evokovat technologickou revoluci Citroënu. Rok 2025 bude pro značku Citroën revoluční: v první půlce roku uvede na trh hned tři nové vozy – Citroën C3, Citroën C3 Aircross a faceliftovaný Citroën C4 a C4 X.

Vloni 4255 aut, letos 5000

Poté vystoupil František Neuman, který uvedl, že „rok 2025 začínáme s důvěrou, protože máme novou moderní nabídku v segmentu městských vozů, kompletně obnovenou nabídku užitkových vozů, a hodně si slibujeme i od našich nových pohodlných a prostorných SUV. Navíc jsme zvolili revoluční cenovou strategii, aby si zvláště naše elektromobily mohla dovolit co nejširší cílová skupina,“ řekl.

Pro letošní rok si Citroën vytyčil smělý, ale realistický cíl: na českém trhu zaregistrovat 5 000 vozidel. Z nich by mělo být 1200 Citroen Berlingo, které se nabízejí v osobní verzi i ve verzi N1. Nová moderní verze Citroënu C3 přispěje určitě 90 vozy měsíčně a nový C3 Aircross, který bude i v sedmimístné variantě, doplní prodeje o 600 kusů. Objem prodeje lehkých užitkových vozů se předpokládá na úrovni alespoň 1000 vozů.


Citroën C3 – cenově dostupné auto

Nová generace Citroënu C3, který se vyrábí ve slovenské Trnavě,  se slavnostně představila v loňském roce, k prvnímu osobnímu setkání na našem trhu došlo hned zkraje toho letošního. Francouzská značka už dříve avizovala, že chce nabídnout především cenově dostupné auto ve stylovém balení bez jakýchkoliv zbytečných kudrlinek.

Letošní verze je postavena na Smart Car platformě automobilky a nabídne tlumiče s hydraulickým dorazem, kterou mají kromě Berlinga už všechny Citroëny. Pod kapotou je stokoňový benzín a od května stokoňový hybrid s motorem 1,2 Turbo. Plně elektrická verze s 44 kWh baterií nabídne dojezd až 326 km. Cena startuje na 370 000 Kč.

Text a foto Bohumil Brejžek

You may also like...