Další ocenění České chuťovky pro privátní značky Kauflandu
Uzená masa a klobásy nové privátní značky Kauflandu K-Mistři od fochu a polévka Zelňačka K-Jarmark byly oceněny ve 12. ročníku soutěže o značku Dobrý tuzemský potravinářský výrobek „Česká chuťovka“. Společnost Kaufland se svými privátními značkami boduje již pošesté v řadě, letos s devíti produkty. „Velmi si ceníme tohoto prestižního ocenění od nezávislých odborníků. Potvrzuje vysokou kvalitu našich privátních značek, kterým věnujeme opravdu velkou pozornost a vyvíjíme stále další,“ říká Renata Maierl, tisková mluvčí společnosti Kaufland ČR.
Soutěž, která se koná ve spolupráci se Stálou komisí Senátu pro rozvoj venkova pod záštitou 1. místopředsedy Senátu Jiřího Růžičky a ministra zemědělství Miroslava Tomana, se účastní tuzemské potravinářské podniky se svými výrobky.
V široké konkurenci zabodovalo osm masných produktů společnosti Kaufland: Oravská slanina, Uzená slanina, Uzená vepřová žebírka, Kladenská pečeně, Uzené vepřové ramínko, Debrecínský špek a klobásy – Vinná podle receptury z roku 1955 a Klobása se sušenými rajčaty. Všechny oceněné masné výrobky vyrábí Kaufland ve svém vlastním masozávodě v Modleticích u Prahy. Patří pod novou privátní značku K-Mistři od fochu, která byla představena letos v létě a propojuje tradiční poctivé řemeslo, úctu k surovině a nejmodernější technologie. „Díky vlastnímu masozávodu, který máme jako jediný maloobchodní řetězec, můžeme zákazníkům nabídnout plnou kontrolu nad kvalitou masa od pečlivého výběru dodavatelů až po distribuci do prodejen,“ vysvětluje Renata Maierl.
Uzená masa a slaniny od K-Mistrů od fochu z Modletic obsahují minimálně 90 % masa, jsou vyrobeny podle Českých cechovních norem, uzeny na bukových štěpkách a neobsahují zvýrazňovače chuti. Čerstvé klobásy jsou vyráběny podle tradičních receptur, bez zvýrazňovačů chuti a v přírodním skopovém nebo vepřovém střívku a splňují České cechovní normy. Na výběr je z několika typů a oceněna byla Klobása se sušenými rajčaty. Trendem poslední doby je návrat k tradicím, proto Kaufland v loňském roce obnovil výrobu Vinné klobásy podle receptury z roku 1955 s kvalitním Veltlínským zeleným z Vinařství Bzenec, za kterou získal další ocenění.
Privátní značka K-Jarmark byla představena na podzim loňského roku, zahrnuje již přes 130 výrobků výhradně od českých výrobců – mléčné produkty, uzeniny, pečivo i hotová jídla, a nově ji zákazníci najdou i v čerstvých pultech. Oceněná Zelňačka – klasická polévka se zelím a uzeninou je připravována z kvalitních českých ingrediencí a podle tradiční receptury. Nese označení Česká potravina.
Ocenění „Česká chuťovka“ uděluje každoročně na podzim komise nezávislých odborníků disponujících vysokým kreditem. Odbornými garanty soutěže, kteří zabezpečují její regulérnost, jsou Vysoká škola chemicko-technologická v Praze a VOŠES, SPŠPT a SOŠPV (Podskalská), kde se výrobky také testují. Všechny soutěžní artikly musí být vyrobeny v České republice. Hodnotícími parametry jsou pak především chuťové parametry, vzhled a konzistence výrobků.
Foto: Kaufland