Den otevřených dveří nového showroomu TwinArt
Pavel a Lukáš Kozderkovi jsou jednovaječná dvojčata, která byla vedena k umění už od útlého dětství. Vystudovali obor malíři skla, rozhodli se opustit svůj rodný kraj poblíž České Lípy a přišli do Prahy. V hlavním městě začali na ulici kreslit portréty, bydleli v pronajaté garáži, začali se vlastními silami učit malovat byty, tapetovat, rekonstruovat a umělecky ztvárňovat nejprve menší obrázky do dětských pokojíčků u známých, až přišla první velká zakázka. Tou byl zámek Koloděje, kde oba bratři se svými kamarády strávili několik měsíců tvrdé práce na rekonstrukci a naučili se nejen tvrdé práci, ale i novým technologiím jako jsou např. antické zeminy a další luxusní povrchy.
V roce 2011 založili firmu TwinArt s.r.o., nakreslili si vlastní logo a začal se jim plnit jejich sen. Velké nástěnné malby plné pohádkových postaviček a dětských přání, nástěnné malby do hotelů, restaurací, zábavných center apod. Jako každého živnostníka, tak i Pavla a Lukáše potkaly neúspěchy a komplikace. Neplatící zákazníci, nespolehliví živnostníci, nevydařené investice, absolutní ztráta volného času a soukromí, a tak by se dalo pokračovat. Co ale museli oba bratři překonat a zvládnout, ač by se to mohlo zdát samozřejmostí, bylo každý sám sebe v první řadě a pak i toho druhého vzájemně. Dnes již třiatřicetiletá dvojčata jsou hrdými otci, stali se členy Cechu malířů a lakýrníků, vyhráli druhé místo v prestižní soutěži Firma roku 2018.
„Dříve se z malířů obrazů stávali malíři pokojů, ale dnes se z malířů pokojů stali malíři obrazů.“
Mají opravdu fungující malou firmu, dlouhodobě spolupracují s několika živnostníky, a hlavně mají za sebou kus obrovské a krásné práce. TwinArt není jen malířská firma, která Vám perfektně vymaluje byt, vytapetuje, zrealizuje luxusní dekorační stěrku, namaluje nástěnnou malbu a vymyslí originální design, ale především je to přístup dvou mladých lidí, kteří umí a rádi pracují rukama, své nápady a vize řídí svým srdcem a největší odměnou je pro ně úsměv a radost jejich zákazníků.
Jako největší překážku v podnikání označují nedostatek času. „Naučili jsme se koordinaci s ostatními řemeslníky, umění komunikovat a stát si za vlastními požadavky a nároky na naši práci. Jako komplikaci vnímáme i neodbornou a levnou konkurenci na trhu, která často podráží ceny a slibuje výsledek, který nedosáhne, či nesplní a často se nám stává, že pak chodíme opravovat, předělávat a zachraňovat neodbornou a levnou práci.“ říkají dvojčata.
Mezi zákazníky firmy patří rodiny s malými dětmi, mladé páry řešící moderní trendy a design, majitelé restaurací, hotelů, či kanceláří. „Za nejdůležitější určitě považujeme opravdový a individuální přístup ke každému z nich, věnovat jim čas, vymyslet řešení jejich interiéru na míru a poté hlavně perfektní provedení. Zakládáme si i na čistotě práce, na dodržení všeho, co si domluvíme na příjemném a vstřícném vystupování a pak i na zpětné vazbě“. Zákazníky získávají přes web, kterému věnovali hodně času a financí. Dalším silným marketingovým prostředkem k získávání zákazníků je i sociální síť Facebook, a Instagram. „Věnujeme se jejich dotazům, zveřejňujeme mnoho fotografií naší práce, natáčíme pro ně videa, vymýšlíme soutěže s odměnami a nebojíme se udělat si legraci i sami ze sebe„.
Pavel a Lukáš dále uvádějí „Naše práce není jen o tom dokončit zakázku a odejít, zůstáváme se zákazníky ve spojení, dáváme jim rady a doporučení a vážíme si jejich podpory. Protože jsme si ale vědomi, že i naši zákazníci se mění, mění se jejich pohledy na život, na jejich bydlení a životní styl, sledujeme i nejnovější trendy nejen u nás, ale i ve světě a tomu přizpůsobujeme i naši práci a to, co chceme našim zákazníkům nabídnout. Vytváříme pak vlastní vzorky ve velkém formátu, které vozíme přímo do interiéru k zákazníkům„. Zákazníci si je mohou „osahat“, přiložit ke stěnám, k nábytku, k podlaze, vidí, jak působí denní světlo a umělé osvětlení. Tento způsob se firmě osvědčil mnohem více než jen pouhé vybírání ze vzorníků, či katalogů. TwinArt není jen o řemesle a umění, musí se umět také prodat, ukázat a pochlubit tím, co umí, co dokáže a kam se směřuje.
O konkurenci říkají: „Od konkurence na trhu se odlišujeme tím, že nejen, že provedeme precizně řemeslnou práci, ale nabídneme zákazníkovi umělecky ztvárněný design interiéru od návrhu po zpracování. Nestavíme na speciálních PC programech, ale na osobitém přístupu ke každému zákazníkovi, kdy ho opravdu vyslechneme, věnujeme mu čas, poznáme ho a zjistíme, co se mu líbí a pak v podstatě plníme přání a sny. Za významnou inovaci v našem oboru považujeme naše kombinování nástěnných maleb s dekorativními stěrkami. Vytváříme tak originální díla z dostupných materiálů na trhu, které citlivě probarvujeme, vymýšlíme strukturu a design, který má podtrhnout a vyzdvihnout daný interiér„. Firma funguje už 9 let, staví na zkušenostech a na tom, že si už prošla vším. Pavel i Lukáš doteď chodí v montérkách a pořád pracují rukama se svými kolegy. Ukazuje to na jejich pokoru, na to, jak si váží všeho, co mají a co dokázali.
Na závěr Pavel a Lukáš uvádějí: „V brzké budoucnosti plánujeme vlastní výrobu předmětů, doplňků, nábytku, zkrátka čehokoli, co si zákazník koupí, protože se mu to líbí. Pomalu, ale jistě naši práci a řemeslo posouváme tak, že zákazníkům nejenom radíme a vymýšlíme pro ně design. Takže naší vizí je, aby za námi zákazník přišel nejen proto, že chce, abychom mu vytvořili něco, co se mu líbí, ale protože chce něco, co jsme vytvořili my, TwinArt. V současné době jsme vybudovali nový showroom, který jsme slavnostně otevřeli společně s vernisáží našich obrazů a dekoračních předmětů. Začíná tím naše nová éra, na kterou se velmi těšíme„.
Foto: Petr Brodecký