Do Prahy se pozvolna vrací mimoevropští návštěvníci. Stále však dominují domácí turisté
Podle Českého statistického úřadu do Prahy přijíždí stále více turistů. Během druhého kvartálu tohoto roku, tedy období od dubna do června, jich do metropole zavítalo 1 610 631. Do Prahy začali opět jezdit i turisté z mimoevropských zemí, zejména z USA, kteří drží třetí pozici mezi zahraničními cestovateli. Pozitivní trend nárůstu počtu domácích hostů dokládají i aktuální data. Počet domácích turistů se zvýšil téměř o 40 % oproti stejnému období roku 2019. Ve druhém kvartálu roku se hlavní město v návštěvnosti dostalo na 75 % předcovidového období.
Do Prahy podle aktuálních dat ČSÚ ve druhém kvartálu tohoto roku zavítalo celkem 1 610 631 turistů. Jedná se o více než 100% nárůst oproti prvním třem měsícům roku. Přední příčky v návštěvnosti stále drží čeští turisté, kterých přicestovalo do metropole 430 930. Dále dominovali také již tradičně turisté z Německa, Slovenska, USA a Polska. Celkový počet nocí strávených v metropoli byl 3 548 898, průměrná doba pobytu se pohybovala kolem 2,2 nocí na osobu.
Praha po covidové pauze přivítala i mimoevropské cestovatele. Nejvíce jich přijelo ze Spojených států, následovali turisté z Izraele. Podíl mimoevropských návštěvníků tvořil pětinu z celkového počtu zahraničních turistů. Turisté z jihovýchodní Asie a Ruska do Prahy stále jezdí minimálně.
Letní příjezdový a domácí cestovní ruch Prague City Tourism podporuje silným marketingem prostřednictvím letních kampaní a láká turisty na různé typy zážitků. Nově se také organizace spojila se společností Mastercard a rozšířila svoji nabídku pro náročnější klientelu a nabízí exkluzivní zážitky.
„Společně měníme image Prahy z večírkové destinace na prémiovou metropoli, do které se budou turisté opakovaně vracet za unikátními zážitky, kulturou a památkami. Těmito konkrétními kroky postupně naplňujeme městskou strategii udržitelného turismu,” říká radní pro kulturu a cestovní ruch Hana Třeštíková.
To potvrzuje i předseda představenstva Prague City Tourism František Cipro: „Nového přístupu i nabídky si všímají už i samotní turisté nebo zahraniční média. Díky městské turistické kartě Prague Visitor Pass nabízíme široký výběr turistických cílů a stále nabídku rozšiřujeme o další místa. Jsme rádi, že turisté o kartu mají zájem, což dokládají i čísla z prvního prázdninového měsíce, kdy jsme se v rámci prodeje dostali na dvojnásobek prodaných karet ve srovnání s předchozím měsícem,” a zároveň dodává: „I přesto, že z pohledu čísel zdaleka nedosahujeme na čísla před pandemií, hodnotíme návštěvnost Prahy v posledních měsících relativně pozitivně.”