Dongfeng: Nová značka na českém automobilovém trhu

Čínská automobilka Dongfeng, jedna ze tří největších v Číně, produkující 3,5 milionu osobních aut ročně, vstoupila tento měsíc na český trh se třemi SUV automobily, z nichž jeden je elektrický.  Lákat chtějí na moderní design, zajímavý poměr kvality a ceny nebo dlouhou záruku.

S osobními Dongfengy přišel holding Bidli, respektive jeho nová divize Bidli Auto, přičemž fyzický dovoz aut a náhradních dílů zajišťuje slovenská firma Plastonic. Ta už má s dongfengy jistý úspěch na slovenském trhu – značka tam má 12 dealerství. V České republice je plánován prodej čtyř spalovacích SUV (Fengon 5, Fengon 7, Glory 580 a Glory 500), dvou elektromobilů (Seres 3 a Seres SF5) a tří užitkových modelů (C31, C32 a C35). Evropskou homologaci mají zatím ale pouze tři – Glory 580, Fengon 5 a Seres 3. „Začínáme s cenově dostupnějšími vozy a postupně začneme nabízet i vyšší řady,“ říká generální ředitel Bidli Jiří Lejnar.

Dongfeng Glory je pro sedm osob

Největším a zároveň nejlevnějším modelem Dongfengu na českém trhu bude, alespoň prozatím, Glory 580, sedmimístné SUV, jehož přední kola pohání 1,5l přeplňovaný zážehový motor. Podle zástupců automobilky má vůz konkurovat například Škodě Kodiaq svou velikostí – je dlouhý 4680 mm, což je oproti kodiaqu jen o necelé dva centimetry méně. Cena byla stanovena na 599 900 korun jako cena konečná, která v sobě zahrnuje interiér z ekologické kůže Nappa, elektrická okna a zrcátka, halogenové světlomety, šest airbagů a základní bezpečnostní asistenty, tedy ABS s ESP a kontrolou trakce, parkovací čidla s couvací kamerou, radar nebo čelní kameru s možností záznamu jízdy, manuální jednozónovou klimatizaci či střešní okno. Prostorné auto nabízí i dostatečný zavazadlový prostor od 375 litrů při všech sedačkách zvednutých až po 2215 litrů ve dvoumístné konfiguraci.

Fengon připomíná kupé

Dražší Fengon 5 je pětimístné SUV s karoserií připomínající kupé. Jestliže tvary kromě předku doslova kopíruje Audi Q5 Sportback, rozměry je jako Škoda Kodiaq, ale cenově je o poznání níže – stojí od 699 900 korun a k mání jsou dvě verze výbavy. Ekologická kůže Nappa v interiéru může být kromě černé i červená nebo černomodrá. Velké displeje umožňují řidiči a spolujezdci bez problémů provést požadovaná nastavení. Klimatizace je dvouzónová, ovládaná zvláštním dotykovým displejem, prosklená střecha, přední sedadla jsou vyhřívaná a elektricky ovládaná, navíc proti Glory 580 je tady třeba kontrola tlaku v pneumatikách nebo funkce Auto Hold.

Seres, elektrické SUV

Důležitým želízkem v ohni Dongfengu na českém trhu je elektrické SUV Seres 3 za cenu od 859.900 Kč, moderní vůz s digitálním přístrojovým štítem, hezkou přístrojovou deskou s koženkovým čalouněním a 10,2palcovým plovoucím displejem infotainmentu. Nechybí automatická klimatizace či snadno přístupná tlačítka pro ovládání základních funkcí, v menu infotainmentu si ale můžete vybrat jen mezi angličtinou a čínštinou.

Dongfeng Seres 3 pohání synchronní elektromotor s výkonem 120 kW a točivým momentem 300 N.m. Lithium-železo-fosfátový akumulátor má kapacitu 53,6 kWh a zvládá nabíjení výkonem až 60 kW. Po absolvování potřebných zkoušek se nabíjecí výkon může zvýšit až na 150 kW. Hnaná jsou přední kola, na výběr je z módů Standard, Komfort a Sport a volič jízdních režimů se vysouvá jako u starších Jaguarů či Land Roverů. Vůz by měl na jednou nabití dle WLTP  ujet zhruba 300 kilometrů. Holding Bidli nabízí k Seresu balíček pro ekologické domácí nabíjení obsahující kromě nabíječky také solární panely na střechu a bateriové úložiště energie. Dohromady s vozem přijde vše na něco přes 1,2 milionu korun.

Automobily k vidění ve Vestci i na pobočkách Bidli

Dongfeng má aktuálně jediný český showroom ve Vestci u Prahy. Další možnost, kde si půjde vůz prohlédnout, vyzkoušet a případně objednat, bude v některých pobočkách společnosti Bidli – těch je po republice pětatřicet. Koupě auta se bude moci uskutečnit také online prostřednictvím formuláře na webových stránkách, v němž vyplníte objednávku a pak už jen zaplatíte zálohou fakturu ve výši 15.000 korun. Autorizované servisy mimo Vestec budou smluvně zajištěny u partnerů po celé republice. Bidli Auto bude držet vlastní sklad náhradních dílů, aby tyto byly pro servisy dostupné během 24 hodin. Záruka bude u vozů se spalovacím motorem až sedmiletá, u elektroauta čtyřletá.

Předobjednávky byly spuštěny už na konci srpna, otevření prvního showroomu ve Vestci přišlo v druhé polovině září. Kompletní spuštění prodejů je plánováno na polovinu října. V roce 2022 chce Bidli Auto na českém trhu prodat zhruba 300 elektromobilů a podobný počet vozů se spalovacím motorem.

Text a foto: Bohumil Brejžek

You may also like...