Eurosport představil tým expertů pro Paříž 2024, nechybí ani olympijské legendy

Eurosport, domov olympijských her v Evropě, dnes představil nabitý seznam sportovních expertů, kteří pod hlavičkou této stanice budou komentovat nadcházející letní hry v Paříži. Návrat olympijských her do Evropy po dlouhých 12 letech slibuje monumentální oslavy a Eurosport a jeho mateřská společnost Warner Bros. Discovery je prostřednictvím lineárních stanic a streamovacích platforem Max a discovery+ nabídnou na celkem 47 trzích v 19 jazykových mutacích. Společnost slibuje imersní zážitek, jehož středobodem bude unikátní střešní studio WBD House a další zaměřená přímo na regionální trhy.

Zleva: Arnaud Tournant (Francie), Cătălina Ponor (Rumunsko), Ugo Monye (Velká Británie), Lydia Valentín (Španělsko), James Cracknell (Velká Británie), Boris Becker (Německo), Alain Bernard (Francie), Carolina Klüft (Švédsko), Tom Daley (Velká Británie), Laura Woodsová (Velká Británie), Fabian Hambüchen (Německo), Fanny Rinneová (Německo), Ranomi Kromowidjojo (Nizozemsko), Carla Suárez Navarrová (Španělsko), Hugo Sconochini (Argentina/Itálie).

„Z hlediska olympijské expertizy a zkušeností nemá tým Eurosportu konkurenci. Podařilo se nám dát dohromady sestavu více než stovky legendárních olympioniků z celé Evropy, kteří pro naše diváky zajistí prvotřídní analýzy po celých devatenáct herních dnů. Důležitým nástrojem budou pro fanoušky naše streamovací platformy, které jsme vylepšili o nové funkce a doplnili o speciální olympijský obsah. Budou tak jediným místem, kde bude možné si užít každý moment z letošních letních olympijských her,“ říká Scott Young, seniorní viceprezident pro obsah, produkci a obchodní operace ve Warner Bros. Discovery Sports Europe.

Tým expertů plný hvězd

Olympijští experti Eurosportu mají dohromady na kontě celkem 43 zlatých medailí a 225 herních účastí. Je tedy logické, že jejich komentáře se budou zakládat na osobní zkušenosti a unikátním pohledu člověka, který zná zákulisní dění.

Mezi členy týmu expertů Eurosportu nebudou chybět:

  • Fabian Hämbuchen (Německo), vítěz zlaté medaile za gymnastiku z Ria 2016 a světový šampion
  • Arnaud Tournant (Francie), vítěz zlaté medaile za dráhovou cyklistiku a čtrnáctinásobný světový šampion
  • Caroline Klüft (Švédsko), olympijská šampionka v osmiboji z Athén 2004
  • James Cracknell (Velká Británie), dvojnásobný olympijský šampion ve veslování a sedminásobný světový šampion
  • Alain Bernard (Francie), dvojnásobný olympijský šampion v plavání a pětinásobný světový šampion

Ty doplní další hvězdná jména, např. Catalina Ponor (Rumunsko, gymnastika), Jo Rowsell (Velká Británie, cyklistika) nebo Robert Korzeniowski (Polsko, atletika). Českou republiku bude mezi experty reprezentovat tenistka Lucie Šafářová.

„Jsem nadšená, že můžu být součástí tohoto týmu! Je to moje premiéra v této roli a myslím si, že to pro nás všechny bude skvělá zkušenost. Jako bývalá profesionální tenistka jsem samozřejmě nejvíc zvědavá na tenisový turnaj, ale těším se i na olympijskou atletiku a gymnastiku,“ nešetří nadšením česká tenisová expertka Lucie Šafářová.

„Myslím, že tenis bude letos extrémně zajímavý. Nadal odehraje svůj poslední turnaj a čeká ho i debl s Alcarazem. Mezi ženami je samozřejmě největší favoritkou Iga, ale uvidíme, jestli jí antuka prospěje i tentokrát. Češi by podle mě měli zaměřit pozornost hlavně na debl Siniaková – Krejčíková a Maki Vondroušovou v singlech. Vrací se i Kája Muchová. Pokud bude ve formě, dokáže na antuce zázraky,“ shrnuje svá očekávání před olympijským šampionátem.

Inovace slibují ještě lepší zážitek

Olympijské programové schéma bude sestávat z více než 3 800 hodin živého sportovního vysílání. Aktuální video standardy na platformách Max a discovery+ byly speciálně kvůli olympijským hrám posíleny, aby nabízely co nejvyšší kvalitu záznamu. V HDR tak bude fanouškům z celé Evropy k dispozici živé a nepřerušované vysílání všech 329 medailových soutěží i zahajovací a závěrečná ceremonie. Uživatelé si budou moci libovolně přepínat mezi různými úhly kamery a vybrat si z dvaceti jazykových lokalizací. Moderování přenosů bude mít na starosti přes čtyři sta televizních sportovních moderátorů.

Streamovat bude možné na více obrazovkách a zařízeních. Předplatitelé budou mít přístup k olympijskému obsahu z domova i na cestách prostřednictvím televize, mobilních telefonů i tabletů. Každý ze 32 olympijských sportů bude mít pro sebe dedikovanou vlastní stránku, ze které si uživatelé platformy budou moci přidávat konkrétní soutěže do watch listu na Max. U 15 sportů budou navíc k dispozici časové osy – na těch budou zaznamenávány klíčové momenty, ze kterých si uživatelé budou moci volit a přepínat mezi nimi. Další nový obsah bude vysílán na stanicích Eurosport 1 a Eurosport 2 a simultánně na streamovacích platformách a digitálních kanálech WBD.

Speciální kampaň i nová partnerství

WBD taktéž spustila novou marketingovou kampaň nazvanou Break Free, která je orientovaná především na popularizaci platformy Max během olympijských her. 8. července bude v Evropě uveden nový minutový film oslavující genius loci Paříže jakožto olympijského města a zdůrazňující možnosti streamingu, díky kterému si uživatelé budou moci uzpůsobit divácký olympijský zážitek přímo na míru.

Poprvé od Londýna 2012 si fanoušci v Evropě budou moci hry užít v hlavním vysílacím čase. To znamená i zvýšený zájem inzerentů, který je podle WBD rekordní. Zájem je především o sponzorské dohody zahrnující více národních trhů najednou. Obnovena byla i spolupráce s dřívějšími prémiovými partnery, mezi které patří např. Bridgestone, Samsung nebo ADP.

Uzavřena byla ale i partnerství nová, především s globálními mediálními platformami jako je Snapchat. Tímto způsobem WBD doufá, že se pro olympijské hry podaří získat i zástupce mladších generací. Ve Francii a Velké Británii bude na Snapchatu vysílána volně dostupná denní show.

A to ještě není vše, přátelé!

WBD pro propagaci Letních olympijských her v Paříži 2024 využije své kompletní portfolio mezi spotřebiteli oblíbených značek. Postavičky ze světa Looney Tunes budou v novém formátu Looney Tunes: Sports Made Simple diváky informovat o tom, jak dosáhnout perfektního sportovního výkonu a upozorní i na nejčastější chyby a rizika v různých olympijských sportech. 3. července také bude mít premiéru nový dokumentární film, 4. srpen – Olympijská odysea (4 August – An Olympic Odyssey).

Paříž 2024 bude první olympiádou, která proběhne pod hlavičkou WBD. Poslední letní hry v Tokiu 2020 zaštiťovala ještě sama Discovery, nicméně i před čtyřmi lety zaznamenala rekordní zájem. Olympijské vysílání sledovalo na lineárních a digitálních kanálech přes 175 milionů diváků, což je zhruba třináctkrát více než bylo zaznamenáno během her v Pchjongčchangu 2018. Navíc, dalších 200 milionů diváků si hry naladilo skrze vysílání některého z licenčních partnerů, mezi kterými nechybělo 45 free-to-air evropských národních vysílatelů.

Zdroj: Warner Bros

You may also like...