Formule 1 zapojuje svoje fanoušky do děje díky vyhodnocování dat v reálném čase

Nejprestižnější motoristická soutěž na světě, Formule 1, v době nabývající popularity přináší jedinečnou příležitost, jak využít data v reálném čase k vytvoření personalizovaných, vysoce výkonných digitálních zážitků pro více než 500 milionů fanoušků po celém světě. Tento týden se na konferenci Trailblazer DX ’23 se provozovatel závodů Formule 1 podělí o důvody, proč se obrátil na Salesforce, aby mu pomohl zvládnout stále větší zájem o data spojená s populárními závody.

Velký podíl na nedávné expanzi Formule 1 má velmi populární dokumentární seriál společnosti Netflix „Formule 1”, který díky filmovým a často dramatickým záběrům ze zákulisí a možnosti přístupu k některým z největších jmen tohoto sportu přivedla vlnu nových fanoušků F1.

V roce 2019, kdy se doku-seriál původně vysílal v premiéře ve Spojených státech, došlo k prudkému nárůstu popularity F1. Podle průzkumu, který F1 provedla v září 2022 na sedmi trzích, 54 % dospělých Američanů, kteří se označili za fanoušky F1, uvedlo, že se jimi stali během posledních čtyř let.Čtvrtá sezóna seriálu F1 „Drive to Survive“, která se vysílala v roce 2022, byla dosud nejvýdělečnějším seriálem, který se dostal na první místo celosvětového žebříčku Netflixu a pronikl do týdenního žebříčku Top 10 v 56 zemích.

Prudce rostoucí základna fanoušků přiměla  F1 k transformaci, aby lépe porozuměla svým novým divákům a navázala s nimi kontakt – osobní i digitální – v mnohem větším měřítku než v minulosti.

F1 přechází na digitální technologie

V současné době tvoří mileniálové 77 % nového publika F1 a podle nejnovější zprávy společnosti Salesforce Connected Customer 65 % z nich upřednostňuje komunikaci se značkou prostřednictvím digitálních kanálů.

Na základě těchto informací a vyzbrojena množstvím dat od prvních stran se F1 obrátila na Salesforce, aby jí pomohl zformulovat plán, jak tyto nové fanoušky více  zapojit.

F1 a Salesforce vytyčili směr, jak fanoušky ještě více  angažovat a tuto angažovanost která by obstála ve zkoušce časem použít k lepšímu využití současné vlny popularity a zajištění dlouhodobé úspěšnosti značky F1.  

Výsledná strategie stojí na inteligentním, personalizovaném a daty řízeném propojení s fanoušky, kteří jsou stále mladší a rozmanitější a využívají nové kanály, jako jsou sociální média a streamovací služby k interakci se svou značkou.

Vytváření užitečných poznatků  

Díky Salesforce Customer 360 a Data Cloud získává F1 hlubší poznatky o každém fanouškovi napříč všemi kanály – fyzickými i digitálními. Prostřednictvím Salesforce vytvořila F1 jediný zdroj pravdivých dat, který jí umožňuje lépe porozumět svým fanouškům, zajistit personalizovanou komunikaci a spojení, zvýšit efektivitu v rámci celé organizace a optimalizovat rozhodování.

Partneři, mezi něž patří Ogilvy Consulting a Talkative, pomohli F1 rychle rozšířit služby Salesforce tím, že přenesli zákaznické cesty jejích fanoušků do Salesforce a zlepšili podporu a uživatelskou zkušenost prostřednictvím stránek Formula1.com a F1 TV. F1 se také obrátila na Salesforce Professional Services, aby spoluvytvořila jasnější plán dokonalého zážitku pro fanoušky, naplánovala  budoucí kroky  a využívané technologie, které jí tuto vizi umožní naplňovat po celém světě.

Automatizační schopnosti Salesforce pomáhají F1 poskytovat škálovatelné, hyperpersonalizované zážitky v reálném čase a jednotná platforma Salesforce efektivně ukládá a udržuje data fanoušků, aby vytvořila propojený zážitek – bez ohledu na to, kde sledují svoje oblíbené závody.

Zajištění dlouhodobého úspěchu

Dnes má F1 ve Spojených státech pravděpodobně větší obchodní dynamiku a znalost  značky než kdykoli předtím – ale stejně jako je sezóna F1 proměnlivá, i toto je  práce na dlouhou trať.

„Posláním F1 je poskytovat fanouškům prvotřídní zážitky prostřednictvím zvyšování a prohlubování intenzity zapojení fanoušků a přeměňování tohoto zapojení v loajalitu ke značce a nové příležitosti,“ říká Al-Kudcy.

Organizátor F1  také spolupracuje se společností Salesforce na získávání praktických poznatků o své uhlíkové stopě, což pomáhá urychlit její misi dosáhnout do roku 2030 nulových čistých emisí.

Využitím technologie Salesforce se F1 snaží nejen splnit očekávání řady nových závodních fanoušků, ale doufá, že si vytvoří fanoušky, kteří ji budou sledovat po celý svůj život.

You may also like...