Francouzské automobilky slaví úspěch na Autosalonu v Šanghaji
Od 19. do 28. dubna 2021 se návštěvníci Autosalonu v Šanghaji mohou seznámit s novinkami automobilového průmyslu a to nejen pro Čínu, ale i pro evropský trh. Jedná se o první podobnou akci světového významu po dlouhé době, kdy aktivity byly omezeny v důsledku coronaviru.
Přibližně tisícovka firem z automobilového světa prezentovala na letošním, v pořadí již čtrnáctém autosalonu svou nabídku a hlavně novinky. Těch je v rámci osobních aut na padesát, z nichž jen některé budou určeny pro jiný než čínský trh. K nejzajímavějším z nich rozhodně patří francouzské vozy Peugeot, Citroën a DS.
Expozice Peugeotu
Francouzská značka představila na autosalonu jak nové SUV 4008 a 5008 s přívlastkem „Chic et Français“, tak i elektrifikovanou řadu tvořenou e-2008, novým SUV 4008 PHEV 4WD a modelem 508 L PHEV. Nová řada SUV Peugeot 4008, 4008 PHEV a 5008 je uváděna na čínský trh za ceny od 169 700 do 263 700 jüanů (21 710 až 33 740 EUR). Francouzská elegantní SUV se opírají o čtyři pilíře, kterými jsou design, kvalita, dynamika a konektivita. Nabízené služby a konfigurace splňují očekávání čínských zákazníků.
Rok 2021 je sedmnáctým rokem působení Dongfeng Peugeot na čínském trhu. Tato společnost se neustále přizpůsobuje tržním trendům a vytváří si u moderních čínských zákazníků image „designové značky“. Bude nabízet digitální ekosystém, který klientům zajistí vysoce kvalitní služby mobility jako příslib stoprocentní spokojenosti se službami, kvalitou a zárukou.
Právě ve spojení s těmito novými službami mobility bude Dongfeng Peugeot svou novou identitu rozvíjet. Nové logo se bude používat v komunikaci, v koncesionářské síti i na samotných vozech. Značka plánuje v roce 2021 renovaci čtyřiceti prodejen a modernizaci celé své sítě v příštích třech letech. První vůz s novým logem bude uveden na trh v roce 2022. Dongfeng Peugeot přebírá nové ikonické logo lva a představuje svou novou strategii: „designed by Peugeot made for China“.
Světová premiéra u DS
Společnost DS Automobiles vedle modelů DS3 a DS4 představila ve světové premiéře automobil DS5. Tento odvážný skulpturální výtvor dokonale vyjadřuje duch řady DS, kterým je přání nabízet zákazníkům hledajícím výrazný styl, architekturu, pocity a eleganci vozy, které jim budou přesně vyhovovat a současně využijí to nejnovější z technologie Citroën. Automobily DS byly vystaveny na společném stánku se společností Changan pod heslem „Odvaha a Kreativita“. Na tomto stánku byl vystaven i koncept Citroën Metropolis, dílo designérského ateliéru sídlícího v Šanghaji ztělesňující snahu značky nabízet novátorské výrobky luxusního střihu.
Donfeng Citroën
Společnost Dongfeng Citroën, která funguje v Číně již téměř 20 let, představila své bestsellery i nejnovější modely, z nichž čiší inovace, kreativita a odvaha. Dongfeng Citroën využil šanghajský autosalon k zahájení oslav 90. výroční tzv. Žluté expedice (Croisière Jaune), kterou uspořádal od dubna 1931 do března 1932 André Citroën pro polopásové automobily. Tato pionýrská rally vedla z Bejrútu do Pekingu po cestách, kterými do té doby neprojela žádná auta, nadchla celý svět.
Hlavní pozornost se v Šanghaji soustředila na rodinu hatchbacků a sedanů Citroën C-Quatre, které se setkaly s obrovským úspěchem a od uvedení na trh se jich prodalo již více než 216 000 kusů. Místo dostal i nový Citroën C4 a C4 Picasso i mistr světa C4 WRC. Hvězdou stánku byl i Citroën C5, luxusní trumf značky v Číně. Od ledna 2010, kdy byl uveden na trh, se ho v této zemi, která představuje jeho největší odbytiště, prodalo již 45 000 kusů.
Kreativní moderní značka Citroën, která se zaměřuje na výrobu vozů šetrných k životnímu prostředí, představila vedle 100 % elektrického vozu C-Zero určeného do města i koncepty Survolt Artcar a Citroën Lacoste.
Bohumil Brejžek
Foto: Autosalon Šanghaj, Peugeot, DS