Hypermarkety Globus se mění, zákazníci se budou pohybovat mezi „světy“
Je to 25 let, kdy se otevřel v Česku první hypermarket Globus. Nyní Globus přichází s moderním a dokonale pohodlným konceptem hypermarketu pro zákazníky, který poskytne nový zážitek z nakupování. Nákupní plocha je rozdělena na přehledné sekce, které umožní komplexní nabídku sortimentu na dané téma. A změny jsou i v úspoře spotřeby energií. Prvním hypermarketem v novém pojetí je Globus v Českých Budějovicích, rekonstrukcí prošel i hypermarket v Praze Čakovicích. Inspirací k nové podobě byly úspěšné obchody v Evropě.
Globus nastartoval novou vlnu modernizace svých obchodních domů rekonstrukcí hypermarketu v Českých Budějovicích předloni. Tento koncept obchodu, který se ukázal na jihu Čech jako velmi úspěšný a zákazníky vítaný, se právě dokončil i v Praze Čakovicích. „Podstatou nového prostoru je funkční a velice příjemný prostor se širokou nabídkou regionálních i mezinárodních, ale zejména vlastních produktů pod značkou Poctivá výroba Globus, které vyrábíme přímo v prostorách naší prodejny,“ řekl za hypermarkety Globus Jochen Baab, jednatel společnosti.
Přehledné světy
Globus ve svém novém konceptu snižuje výšku regálů pro větší přehlednost a přidává grafické prvky pro lepší orientaci uvnitř. Aby nakupování bylo ještě pohodlnější, rozdělil Globus sortiment do tzv. světů. „Sortiment je uspořádán tak, aby zákazníci našli spolu související zboží u sebe. Máme například Svět lahůdek, tedy sýry a delikatesy hned vedle vinotéky,“ řekl. Podle něj tak zákazníci šetří díky snadné orientaci čas při nákupu. „Ze zpětné vazby zákazníků víme, že se v novém interiéru Globusu v Českých Budějovicích cítí velmi pohodlně a věříme, že změnu ocení po dokončení rekonstrukce i zákazníci v pražských Čakovicích,“ poznamenává Baab. Modernizací prošly v Praze Čakovicích i další oblíbené zóny, například Ovoce a zelenina, Pekárna a Řeznictví. Rozšířen je oblíbený Zdravý svět a novinkami budou například Svět domácnosti nebo Dětský svět. Specialitou je nové Drůbeží řeznictví, které přímo navazuje na klasický řeznický pult. Výroba masa přímo na prodejně je jednou z největších hodnot, které v Globusu přinášíme našim zákazníkům.
Víc mezinárodních i tuzemských potravin včetně kvalitního kuřecího masa
Na moderní nákupní ploše s designem evropského formátu našel nově své speciální místo sortiment z mezinárodní kuchyně. „Takto ucelená nabídka mezinárodních a exotických potravin není běžná. Přitom zejména mladí zákazníci jsou zvyklí v kulinářství objevovat a experimentovat, proto se soustředíme i na jejich přání,“ řekl Baab. V kontrastu se světovou kuchyní je v Globusu i v novém pojetí interiéru hypermarketu zachována široká nabídka regionálních potravin. Každý z patnácti Globusů má desítky stálých dodavatelů z vlastního regionu a neustále hledá další. „Chceme i nadále nabídku regionálních produktů rozšiřovat, oslovujeme farmy, které mohou nabídnout našim zákazníkům zajímavé a kvalitní regionální potraviny. S českými dodavateli i ve zmiňovaném Drůbežím řeznictví, které jsme nově otevřeli právě v Čakovicích. Zákazníci jistě ocení tuzemské drůbeží maso z pomalu rostoucích kuřat,“ dodává Jochen Baab.
Úspora energií
V novém konceptu Globusu se myslí i na ekologii a zrak zákazníků. Světla jsou pouze LED, jsou úspornější na spotřebu energie a v každém koutu svítí jinou intenzitou a barevným tónem. Nedochází tak k přesvícení celé nákupní plochy, což je příjemnější i pro zrak nakupujících. Součástí rekonstrukce hypermarketu v pražských Čakovicích je výměna stěžejních technologií. Výrazným příspěvkem k úspoře energie je uzavíratelný chladící nábytek pro prodej čerstvých potravin.
Hypermoderní i díky zákazníkům
„Děkujeme zákazníkům za trpělivost, se kterou s námi celou modernizací procházejí. Věříme, že výsledkem bude jejich spokojenost při nákupu v moderním prostředí,“ řekl Baab. Součástí modernizace hypermarketu v pražských Čakovicích je také příprava prostor k vyzvednutí nákupu z e-shopu iGlobus.cz. Ten úspěšně provozuje Globus v hypermarketu Zličín a e-shop bude rozvíjet dál.
Dílčí nebo celkovou modernizací prošly, anebo postupně projdou, všechny hypermarkety Globus. K velkým úpravám v posledních letech došlo ve všech patnácti hypermarketech Globus i při budování restaurací a kaváren, které prodávají potraviny vlastních výrob tamějších pekařů, cukrářek, řezníků a kuchařů. Každoročně na rekonstrukce a inovace Globus vynaloží investice v řádu desítek miliónů korun.