Jaké jsou nejčastější chyby v nahlašování pojistných událostí
Správné a přesné nahlášení pojistné události je klíčové pro rychlé a bezproblémové plnění ze strany pojišťovny. Martin Steiner radí, kterých nejčastějších chyb se vyvarovat.
Při sjednávání pojištění každý doufá, že ho v nejlepším případě nebude muset využít. Když už ale nastane situace, kterou musíme s pojišťovnou přece jen řešit, je důležité zachovat chladnou hlavu a dát si pozor na správné nahlášení pojistné události. Chyba totiž může stát drahocenný čas, který zbytečně prodlouží vyřešení situace a vyplacení pojistky.
Nejčastěji se setkáváme s tím, že klienti informace zamlčují nebo je pozměňují. Často si totiž myslí, že si přikrášlením události pomohou. Skutečný stav věcí ale stejně vyjde najevo a uzavření události v takovém případě pouze potrvá déle.
Docela běžné je i to, že klienti špatně vyplní oznámení o události nebo jiné dokumenty. Neuvedou například telefonní číslo či e-mail (v takovém případě musíme údaje zjišťovat z jiných zdrojů a následně s klienty ověřovat jejich platnost, což znamená velké zdržení), případně nevyplní že pobírají invalidní důchod, což je jedna ze vstupních podmínek pro sjednání určitých pojištění. Kromě toho je nutné si dát pozor na další klíčové údaje podle charakteru pojištění – u některých například nezapomenout na číslo účtu pro výplatu.
Velmi důležitá je pro nás rovněž lékařská dokumentace či jiné materiály. Bez nich pojistné plnění nemůžeme schválit. Častý zádrhel nastává v případě ztráty zaměstnání – klienti čekají, že jejich nárok na pojistné plnění dokážeme posoudit pouze z oznámení škodní události a kartičky z úřadu práce, obdobně jako je tomu u pracovní neschopnosti.
Vzhledem k tomu, že spoustu procesů zjednodušujeme, chyb při nahlašovaní ubývá. Stále je ale důležité být při vyplňování podkladů pro pojišťovnu pečlivý a vyvarovat se tak možných nepříjemností nebo dlouhého čekání na uzavření události.
Odpovídá: Martin Steiner, obchodní ředitel