Jaký typ aut si lidé půjčují: Zájem je o kombíky a hatchbacky, táhnou i speciály jako Audi R8

Data P2P carsharingové platformy HoppyGo ukazují, že řidiči na trzích v Česku, Polsku a na Slovensku nejčastěji sahají po automobilech typu kombi nebo hatchback. Kromě běžných a praktických vozů, které pomůžou třeba při stěhování, ale platforma pomáhá plnit sny automobilovým nadšencům, kteří na ní mohou nalézt velký výběr luxusních nebo sportovních automobilů za dostupnou cenu. Na HoppyGo mimo jiné roste i počet majitelů, kteří mají registrovaných více vozidel a vnímají ji jako možnost zajímavého výdělku.

V uplynulém roce dominovaly u uživatelů carsharingu HoppyGo typy karoserií kombi a hatchback, které tvořily 38 % všech zápůjček. V meziročním srovnání navíc jejich podíl rostl o 6 procentních bodů. Zajímavý je také trend v půjčování karavanů a dodávek, které se dostaly na 12% podíl na zápůjčkách, což je v meziročním srovnání dvojnásobek. Naopak výrazně méně se půjčovaly tzv. MPV (z 16 na 11 %) a také kabriolety (z 9 na 4 %).

Srovnatelný byl meziročně zájem v kategoriích SUV, sedany a limuzíny. Zásluhu na tom mají i nejnovější přírůstky v těchto kategoriích, u nichž jde opravdu o luxusní zboží. Půjčit si na několik dní pro zajímavý výlet nebo si vyzkoušet, zda opravdu má smysl vybraný automobil zakoupit, k tomu si uživatelé HoppyGo mohou nově vybrat z vozů jako Audi R8 V10, Audi S8, BMW M5, Range Rover Sport 5.0 V8, Porsche Panamera, Mercedes Benz EQS nebo Cadillac Escalade. Průběžně posiluje i nabídka elektromobilů, kde přibyla nejvýkonnější Škoda Auto Enyaq Coupé RS iV, nebo také sportovní Porsche Taycan.

V rámci celkových statistik mezi tradičně nejúspěšnější značky patří Škoda, Ford a Fiat. Mezi konkrétními modely vévodí žebříčku Škody Fabia a Octavia a hned za nimi je Ford Transit. V uplynulém roce patřil jeden takový Transit s rokem výroby 2016 mezi nejpůjčovanější vozidla – absolvoval 14 zápůjček a 259 dnů pronájmu, které jeho majiteli Milanovi, přinesly bezmála 280 000 Kč. Úplně nejúspěšnějším vozem roku 2022 je ale devět let staré Porsche Macan. Půjčené bylo celých 121 dní, tedy téměř třetinu roku, a to v rámci 35 zápůjček. Jeho majitel Eduardo si díky tomu vydělal přes 300 tisíc korun.

V Nizozemí i jiných západních zemích jsem poznal podobné projekty jako HoppyGo. Dokonce jsem chvíli uvažoval nad založením vlastní platformy. Ve finále jsem si ale řekl, že tohle je dobrý způsob, jak dál zůstat v podnikání a na blízku mému koníčku,” vysvětluje Eduardo, který nabízí k zapůjčení hned několik luxusních vozů, například i Maserati GranCabrio nebo Audi R8.

Eduardo je jedním ze 181 majitelů, kteří mají na HoppyGo registrovaných dvě nebo více aut. Z celkového počtu 940 aktivních majitelů se jedná téměř o pětinu. Když už má někdo více než jedno auto na platformě, často jich tam má několik. Průměr je dokonce 3,9 auta na jednoho majitele. Celkový průměr (při započtení lidí, kteří mají jen jedno auto) na jednoho majitele je 1,56 auta.

“Počet majitelů, kteří mají na HoppyGo více než jeden vůz neustále roste. Je to důkazem, že platforma má smysl jako prostředek výdělku. Podepisuje se to i na nesrovnatelně větším rozpětí nabídky, než mají klasické autopůjčovny. Na HoppyGo je široká paleta různých typů vozů, od ojetých fabií přes kabriolety až po luxusní sporťáky nebo nejnovější elektromobily. Aktivně je v nabídce neustále až 2500 automobilů a vybírat je možné z téměř 300 modelů,” říká ředitel HoppyGo Robin Švaříček.

Startup HoppyGo patří pod inovační centrum Škoda Auto DigiLab a loni se zařadil mezi nejrychleji rostoucí technologické firmy ve středoevropském regionu. Ekonomický růst šel ruku v ruce s růstem počtu aktivních majitelů vozů, kterých přibylo v uplynulém roce 650. V průměru si každý majitel vydělá až 41 675 Kč. 60 z nich navíc dosáhlo ročního výdělku více než 100 tisíc Kč. Díky tomu majitelé celkem vydělali v roce 2022 přes 32 milionů korun. Rostl také počet kilometrů na zápůjčku až na 722 km. Průměrná délka jedné zápůjčky činila 4,3 dne, což je číslo srovnatelné s roky minulými.

Foto: HoppyGo

You may also like...