Jezdili jsme s automobilem roku 2020

Nový Peugeot 208 byl v pondělí 2. března vyhlášen v Ženevě automobilem roku – Car of the Year. Porota složená ze šedesáti novinářů evropského motoristického tisku ocenila jak nabídku motorů, v níž si zákazníci mohou vybrat mezi elektrickým, benzínovým a naftovým pohonem, tak odvážný design a technologii vozu. Vyhlášení letos proběhlo díky koronaviru bez přítomnosti diváků, pouze před televizními kamerami.

Peugeot vstoupil se šesti trofejemi mezi tři nejúspěšnější značky z hlediska počtu získaných ocenění Car of the Year. Nový Peugeot 208 navázal na SUV 3008, které cenu získalo v roce 2017, a kompaktní hatchback 308, jenž zvítězil v roce 2014, a dále na 307 roku 2002, 405 roku 1988 a 504 roku 1969. Tato prestižní trofej doplňuje dvanáct dalších mezinárodních cen, které nový Peugeot 208 již získal.

Peugeot 208 jsme testovali

Měli jsme možnost si nový Peugeot 208 dokonale vyzkoušet během celého týdne, kdy jsme měli tento model od českého zastoupení Peugeotu k dispozici. Zapůsobil na nás hned na první pohled svým nepřehlédnutelným propracovaným a dynamickým designem. Nízká silueta, dlouhá kapota a elegantní křivky evokující sportovní vzhled, kterému lze jen stěží odolat. Vnější design vozu zahrnuje nejnovější znaky značky Peugeot, jako jsou LED světlomety s 3 „drápy“, zatímco podběhy kol a zadní blatníky důmyslně evokují Peugeot 205. Rovněž svěží a originální barvy karoserie okamžitě upoutají pozornost. Nový Peugeot 208 zcela převrací principy svého segmentu, když díky nabídce verze se spalovacím motorem nebo elektromotorem dává budoucímu řidiči svobodu volby. 

3D digitální přístrojová deska

V kabině vozu nás upoutal Peugeot i-Cockpit® 3D nejnovější generace s kompaktním multifunkčním volantem, konfigurovatelnou digitální 3D přístrojovou deskou, velkým 10″ HD dotykovým displejem a sedmi ovladači Toggles switches. S Pack LED Ambiance jsme si mohli přizpůsobit barevné prostředí ve voze svému momentálnímu rozpoložení – na výběr jsme měli z osmi různých doprovodných barev. Něco takového jsme neviděli ani v mnohem dražších autech – některé informace palubního počítače prostě jakoby plavou plasticky blíž k vám. Je to efektní, ale zároveň to zvyšuje bezpečnost. Za pozornost stojí také široká nabídka asistenčních systémů na úrovni vyšších segmentů.

Zážitek z jízdy

Nový PEUGEOT 208 je postaven na multi-energetické platformě poslední generace CMPi / eCMPi, která umožňuje volbu mezi spalovacím (benzinovým či dieselovým) a elektrickým motorem. Optimalizace jízdních vlastností se projevuje na ovladatelnosti, akustickém a tepelném komfortu, jakož i na snížení hmotnosti, což přispívá ke snížení emisí CO2 a zaručuje intenzivnější zážitek z jízdy.

Intenzivnější zážitek z řízení u vozů se spalovacími motory poskytne nejnovější generace motorizací Euro 6 Puretech & BlueHDi. Tyto motory jsou výkonné i efektivní a díky své optimalizované spotřebě úspornější. Všechny jsou vybaveny systémem Stop & Start. Tříválec s turbem je dost kultivovaný a silný, takže neruší a nemusíte ho vytáčet do maxima, aby jel. Působil na nás příjemně svižně a pohodlně. Při rozumné jízdě jsme s ním dosáhli spotřeby kolem šesti litrů, o poznání vyšší (k deseti litrům) byla spotřeba při volbě sportovního způsobu jízdy a neustálého vytáčení motoru. Auto drží výborně stopu, ochotně zatáčí, řízení je dostatečně přesné.

Nový Peugeot 208 trhá rekord v prodeji

Od uvedení na evropský trh v říjnu 2019 si nový Peugeot 208 objednalo již téměř 110 000 zákazníků, patnáct procent z nich si zvolilo verzi s elektromotorem. Ve Francii se nový Peugeot 208 stal dokonce nejprodávanějším osobním vozem na trhu. Lze předpokládat, že i u nás bude zájem o něj dále stoupat.

Text a foto: Bohumil Brejžek

You may also like...